به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، رضا معمارزاده گفت : در طول سالهای اخیر، تعداد تماسهای اورژانسی روند صعودی داشته و در حال حاضر بهطور میانگین هر ۶ دقیقه یک تماس با مرکز اورژانس برقرار میشود. این تماسها عمدتاً در زمینههای مرتبط با فوریتهای پزشکی، تصادفات جادهای، بیماریهای قلبی، تنفسی و سایر حوادث خانگی هستند که تیمهای امدادی ما بهطور سریع و بهموقع به آنها پاسخ میدهند.
وی با بیان اینکه این افزایش تماسها نشانهای از رشد آگاهی عمومی نسبت به استفاده از خدمات اورژانس است، افزود: با این حال، بیش از ۱۵ درصد از تماسها شامل مزاحمتهای تلفنی و تماسهای غیرضروری است که این مسئله باعث اتلاف منابع و زمان میشود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن تاکید بر اهمیت پاسخگویی سریع به تماسهای ضروری بیان کرد : برای ارتقای کیفیت خدماترسانی، آموزشهای عمومی در زمینه آشنایی با شرایط اورژانسی و نحوه استفاده بهینه از خدمات اورژانس در دستور کار قرار گرفته است.
معمارزاده همچنین از شهروندان خواست تا از برقراری تماسهای غیرضروری و مزاحمتهای تلفنی خودداری کنند و تنها در مواقع اورژانسی از این خدمات استفاده کنند.