خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

اگر ورزش توأم با ایدئولوژی و باور شد، رویکردی مقدس است

اگر ورزش توأم با ایدئولوژی و باور شد، رویکردی مقدس است
حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: اگر ورزش و آمادگی جسمانی توأم با یک ایدئولوژی و باور شد، آن ورزش مقدس است.
کد خبر: ۹۶۳۴۴۴۲
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

 

قزوین_ به گزارش بسیج، به مناسبت هفته دفاع مقدس، هفته وقف و هفته نیروی انتظامی، اولین دوره مسابقات فوتبال چمنی«جام وقف و ایثار» برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از همه مدیران و دست اندر کاران اداره اوقاف و امور خیریه و کارکنان بسیج دستگاه ها و گرامی داشت هفته وقف افزود: ورزش به عنوان یک ابزار برای ایجاد روحیه و شادابی در بین مردم وقتی برای رضایت خدای متعالی باشد مقدس می شود، بهانه جام وقف و ایثار برای وقف جان و مال انسان برای رضایت خدای متعال است.

وی تشریح کرد: واقفان تنها واقفان مال نیستند بلکه اهدای جان و مال در راه خدای حکیم است قرابت جام وقف و ایثار هم در تبیین این رویکرد خداپسندانه است. در نظام اسلامی از هر ابزاری برای ایستادگی و اعتلای پرچم لا اله الا الله و فریادرسی به مظلومان عالم بهره می بریم و ورزش شاید به جسم ما مزیت و سلامتی ایجاد نماید و رفاه جسمانی شما دهد اما اگر این ورزش و آمادگی جسمانی توأم با یک ایدئولوژی و باور شد، آن ورزش مقدس است. اگر ورزش همدلی و برادری و وفاق و اخلاق را حاکم کند یعنی ارزش ها و معارف اسلام را توسعه می دهد. 

مجیدی تصریح کرد: مجموعه وقف تکلیف ورزشی ندارد اما به بهانه وقف و هفته دفاع مقدس و به بهانه ورزش ترویج فرهنگ ایستادگی، رشادت و وقف کرده باشیم و از ابزار ورزش برای یاری رساندن به مردم غزه و فلسطین استفاده کنیم و ورزش را بهانه ای برای ایستادن پای انقلاب و مقاومت برگزار کنیم. در طول تاریخ واقفان زیادی داشتیم و وقف ورزشی یکی از کارهای خدا پسندانه که استان قزوین از این نعمت بی بهره است و تلاش می کنیم یک کمپ ورزشی آبرومندانه را در استان شکل دهیم.

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار