در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد؛

مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری علیه السلام

مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری علیه السلام
مراسم جشن فرخنده میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرکرد برگزار ‌شد.
کد خبر: ۹۶۳۵۴۶۵
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم حجت الاسلام دکتر سیدمهدی هاشمی با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام  گفت: دوران عمر با برکت ۲۹ ساله حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به سه دوره تقسیم می شود دوره ی نخست زندگی 13ساله آن حضرت در مدینه منوره، دوره ی دوم ۱۰سال در سامرا قبل از امامت بود و دوره  ی سوم نزدیک شش سال دوران امامت آن حضرت که سه سالش را در زندان گذرانید.

کارشناس مسایل مذهبی اظهار کرد:حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در عمر با برکت خود آثار مهمی از تفسیر قرآن، نشر احکام، بیان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی شیعیانی که از راه های دور برای کسب فیض به محضر مبارکش می رسیدند بر جای گذاشت، در دراین مدت هم فرزند گرامیش منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی  ارواحنافداه را به عنوان دوازدهمین امام شیعیان معرفی و هم مقدمات آگاهی مردم از غیبت امام زمان علیه السلام، بارها مطرح فرمودند.

وی، به نامه  اسحاق بن اسماعیل به  حضرت امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرد و گفت: علامه مجلسی (ره) در بحارالانوار نقل کرده است، برای اسحاق بن اسماعیل از ناحیه ی حضرت عسكری علیه السلام توقیعی رسیده است بدین مضمون: ای اسحاق بن اسماعیل، خداوند ما را و تو را در حفاظ و پوشش خودش نگه دارد، و تو را در همه ی امور یاوری كند، خداوند تو را رحمت كند، نامه ات را دریافت داشتم. ما به شكر خدا و لطف او خاندانی هستیم كه بر دوستان خود مهربانیم و از تفضل مستمر خداوند به آنها خشنود می گردیم و كرم حق به آنها ما را خوشحال می سازد و نعمات الهی را برای دوستانمان همیشه در نظر داریم.

ای اسحاق، خداوند بر تو و همه ی كسان مانند تو كه مشمول رحمت او شده اند، نعمت خود را به اتمام برساند و همه ی آنها را مانند تو نعمت و بصیرت عطا كند و بالاترین نعمت خود را دخول در بهشت قرار دهد. هر نعمتی، هر چند بزرگ باشد، پاسخ سزاوار آن سپاسگزاری به درگاه خداوندی و گفتن "الحمدلله" است.

من نیز «الحمدلله» می گویم. سپاس خدای با بهترین سپاسی كه تاكنون كسی بر زبان نیاورده است. سپاسی همیشگی بر آنچه خداوند با رحمت خویش بر تو منت گذارد و تو را از هلاكت رهایی داد و راهت را در گردنه ی دشوار آسان كرد. به خدا سوگند كه گردنه ای بس مشكل و دشوار است و گذشتن از آن سخت است، امتحان آن سنگین است و در كتابهای آسمانی از آن نام برده شده است.

ای اسحاق، به یقین بدان هر كه در حال كوری و بی بصری دل، از دنیا برود در دنیای دیگر نیز كور و گمراهتر خواهد بود. ای اسحاق، چشمان كور نمی شوند بلكه دلها كور می گردند و این سخن خداوند در قرآن است كه از قول شخص ظالم نقل می كند: قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًاگوید: الها، چرا مرا نابینا محشور کردی و حال آنکه من بینا بودم؟

حجت الاسلام دکتر هاشمی، با تلاوت" وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ أَعْمى‌ گفت: خداوند آیه 124سوره  مبارکه طه  می فرماید" و هر كس از ياد من روى گرداند، پس همانا براى او زندگى تنگ و سختى خواهد بود و ما او را در قيامت نابينا محشور مى‌كنيم".

ارسال نظرات
آخرین اخبار