خبرهای داغ:

آشنایی با شغل‌های پردرآمد خانگی / چگونه از درون منزل، درآمدزایی داشته باشیم + فیلم

این روز‌ها که وضعیت معیشتی و اقتصادی در کشور، چندان مساعد نیست، بسیاری به فکر شغل دوم افتاده‌اند.
کد خبر: ۹۶۳۵۶۲۹
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱

آشنایی با شغل‌های پردرآمد خانگی / چگونه از درون منزل، درآمدزایی داشته باشیم؟

 

خبرگزاری بسیج _ این روز‌ها که وضعیت معیشتی و اقتصادی در کشور، چندان مساعد نیست، بسیاری به فکر شغل دوم افتاده‌اند؛ و چه شغل دومی بهتر از آنکه بتوان در خانه آن را انجام داد و از آن طریق، کسب درآمد کرد.

در این مطلب شما را با شناخته‌شده‌ترین و پردرآمدترین شغل‌های خانگی آشنا می‌کنیم:

درآمدزایی در منزل با تولید محتوا

تولید محتوا یک شغل پردرآمد و عالی است که به راحتی و با کمترین امکانات می‌توان به کسب درآمد در خانه پرداخت. اگر با این سوال مواجه هستید که چگونه در خانه کسب درآمد کنیم؟ یکی از جواب‌ها تولید محتواست. برای شروع این کار اول از همه لازم است مقدمات و اصول تولید محتوا را یاد بگیرید. بعد از آن می‌توانید یا برای خودتان و یا برای دیگران تولید محتوا کنید. روش‌های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد، مثلا می‌توانید برای سایت‌های مختلف مقاله بنویسید. یا این که برای پیج‌های اینستاگرام تولید محتوا کنید.

با این حال بهترین راه برای کسب درآمد از تولید محتوا این است که برای خودتان محتوا تولید کنید. مثلا می‌توانید یک سایت بسازید و مقالات مختلفی در آن تولید کنید. یا این که یک پیج اینستاگرام راه بیندازید و تولید محتوا کنید. از این طریق می‌توانید فالوور جمع کنید و به درآمد بالایی برسید. در مقاله «تولید محتوا چیست؟» در مورد این کار و اصول آن کمی توضیح دادیم. تولید محتوا یک کار خانگی بسیار پردرآمد و لذت‌بخش است و می‌توان به وسیله آن درآمد بسیار زیادی کسب کنید. آن هم بدون این که لازم باشد از خانه خارج شوید.

 کسب درآمد در خانه با کمک پرورش گل و گیاه

یکی از کار‌های جذاب و هیجان انگیری که هم لذت‌بخش است و هم درآمد خوبی دارد، پرورش گل و گیاه است. البته گاهی شرایط خاص خودش را می‌خواهد. مثلا اینکه فضایی نورگیر در خانه در نظر بگیرید یا بتوانید رطوبت گیاهان را تأمین کنید. (البته همۀ گیاهان به رطوبت نیاز ندارند)

اگر هنوز مهارت زیادی در مورد پرورش گیاه ندارید، مدتی در اینترنت و منابع به درد بخور سرچ کنید. از دوستان یا صاحبان گلخانه پرس و جو کنید. سپس چند گلدان گل بخرید. تعدادی قلمه از هر کدام بزنید. حالا به چند روش می‌توانید آنها را بفروشید:

 فروش گل با کمک سایت فروشگاهی
 فروش گل و گیاه با کمک اینستاگرام 
 و فروش سنتی؛ که درآمد آن نسبت به روش‌های دیگری که گفتیم ممکن است کمتر باشد. همچنین مجبورید برای فروش آن از خانه بیرون بروید.

 کسب درآمد در خانه با انجام کار‌های هنری

منظورماز کار‌های هنری، خلق اثری مانند تابلو‌های ونگوگ یا ساخت مجسمه‌ای شبیه کار‌های میکل آنژ نیست. نمونه‌های زیر، همگی کار‌های هنری هستند که می‌توانید از آنها پول درآورید. مثلا:

 استعداد خاصی در آشپزی و شیرینی پزی دارید؛
 مربا و ترشیجات را خوب درست می‌کنید؛
 مدتی در یک دوره آموزشی دوخت و طراحی لباس شرکت کرده‌اید؛
 مهارت درست کردن صنایع دستی مربوط به شهرتان را دارید؛
 دوره آموزشی عکاسی را گذرانده‌اید، یا دوست دارید آن را یاد بگیرید؛
 نقاشی و طراحی را بلدید و دوست دارید آن را به دیگران آموزش دهید؛
 مهارت خوبی در درست کردن زیورآلات و بدلیجات دارید؛ و ده‌ها نمونۀ دیگر. گاهی استعداد انجام یک کار را دارید؛ اما هنوز خودتان این را نمی‌دانید. کمی بیشتر در مورد خودتان فکر کنید؛ یا حتی از دیگران بپرسید، چه کاری را خوب بلدید انجام دهید.  

شما یکی از این کار‌ها را شروع کنید، تا در مورد فروش و درآمدزایی آن هم در ادامه صحبت کنم. در مقاله «فروش محصولات هنری در سایت و اینستاگرام» به شما یاد دادیم که چطور برای محصولات هنری و صنایع دستی خودتان مشتری پیدا کنید و آنها را بفروشید.

 کسب درآمد میلیونی در خانه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی

این از همان دسته کار‌هایی است که، نه نیاز به مهارت خاصی دارد و نه سرمایه زیاد. شاید به ظاهر پیش خود فکر کنید، من نه دانش فنی و تجربه کار با سایت را دارم، نه محصولی برای فروش؛ از طرفی هم سرمایه کافی برای تأمین محصول را ندارم. همۀ این فکرها، به این خاطر است که آگاهی زیادی از کسب و کار‌های اینترنتی ندارید.  
چه محصولی در فروشگاه آنلاینم بفروشم؟

اگر خودتان محصول داشته باشید که چه بهتر (مثلا همین الان یک فروشگاه فیزیکی در بازار دارید، یا اینکه خودتان آنها را درست می‌کنید، مانند محصولات هنری که در بخش قبل راجع به آن صحبت کردیم)؛ اما اگر هم محصول نداشته باشید، باز می‌توانید صاحب یک فروشگاه اینترنتی شوید. چگونه؟

 یک راهش این است که همین الان مثلا یک‌سایت معروف فروش اینترنتی را باز و یک محصول را انتخاب کنید. به این فکر نکنید که آن سایت معروف این محصول را دارد، من نمی‌توانم آن را داشته باشم. هیچ اهمیتی ندارد. چون شما می‌خواهید فروشنده تنها همان محصول باشید. 


 یا اینکه محصول دیگر فروشگاه‌ها مانند همان فروشگاه اینترنتی معروف را در سایت خودتان بگذارید. تا بعد از فروش هر محصول، درصدی از آن به شما برسد. این کار همان همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ هست. اگر می‌خواهید راجع به آن بیشتر بدانید، مقاله «همکاری در فروش؛ یک فرصت عالی برای درآمد آنلاین» راهنمایی‌تان می‌کند.  


 اصلا مگر حتما باید محصولتان فیزیکی باشد؟ نه! چیزی در مورد فروشگاه اینترنتی فایل یا محصولات دانلودی به گوشتان خورده است؟! نمونه آن سایت‌های قدیمی دانلود آهنگ و فیلم بود. نمونه جدید آن، سایت‌هایی است که یک سری فایل‌های آموزشی را در سایت می‌گذارند. 

شما هم اگر در یک زمینه مهارت و اطلاعات خوبی دارید، می‌توانید چنین سایتی شوید. اتفاقا یک آموزش کامل هم برای آن داریم: «آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی فایل»

بعد از پیدا کردن محصول، نوبت به ساخت فروشگاه اینترنتی می‌رسد، که خوشبختانه چند ساعت پیش طول نمی‌کشد. علاوه بر آن، به هیچ دانش فنی و کدنویسی هم نیاز ندارید. این کار را با فروشگاه ساز پرتال می‌توانید انجام دهید. اگر باورتان نمی‌شود، همین الان یک سایت در آن ایجاد کنید.  
خب حالا هزینه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

هزینه ساخت سایت فروشگاهی چیزی حدود ۱ تا ۴ میلیون تومان می‌شود. اگر بخواهید بقیه هزینه‌ها مثلا تبلیغات آن را هم حساب کنید، ۲ تا ۳ میلیون دیگر به این رقم اضافه می‌کنیم. البته کاملا به نوع فروشگاهی که می‌خواهید بستگی دارد. یعنی هم می‌تواند کمتر از این باشد، هم بیشتر.

کار اینترنتی در منزل با کمک اینستاگرام و روبیکا و ...

واقعا فکرش را می‌کردید، که زمانی بشود از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و‌ روبیکا و ...درآمد‌های میلیونی در روز داشت؟! درآمد‌های میلیونی که هیچ! درآمد‌های میلیاردی، که نمونه آن بعضی از بلاگر‌ها و اینفلوئنسر‌ها هستند. 

در مقالۀ راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام و روبیکا و ... کامل در مورد روش‌هایی درآمدزایی از این شبکه اجتماعی صحبت کرده‌ایم، که چند مورد آن شامل:

کسب درآمد از اینستاگرام و روبیکا و ...

 فروش محصولات و خدمات 
 افیلیت مارکتینگ 
 اینفلوئنسر شدن
 بلاگر شدن 
 انجام تبلیغات برای دیگران 
 مدیریت پیج‌های دیگران
 تولید محتوا برای پیج‌های مختلف

نمونه آن هم بسیار زیاد است.   

راستی یادتان است، گفتیم راهی برای فروش محصولات هنری وجود دارد؟ این هم یک راه دیگر برای فروش محصولات‌تان. اینستاگرام هم الان مثل سایت فروشگاهی، جای مناسبی برای فروش محصول است. پیشنهاد می‌کنم مقاله آموزشی «فروش محصولات هنری در سایت و اینستاگرام و روبیکا» را مطالعه کنید.  

اگر در کنار آن، یک سایت فروشگاهی هم داشته باشید، چیزی را از دست نمی‌دهید. سایت چیزی است که همیشه و تحت هر شرایطی برای شما می‌ماند.

 کسب درآمد در خانه با کمک سایت یا سایت شخصی

اشتباه نکنید! مورد قبلی که توضیح دادم، فقط در مورد سایت‌های فروشگاهی بود. اما در اینجا می‌خواهم درمورد کسب درآمد از سایت شخصی صحبت کنم.  

فرض کنیم شما در یک حوزه و موضوع خاص مهارت و اطلاعات یا اصلا علاقه دارید. مثلا اطلاعات خوبی در زمینه روش‌های مراقبت پوست یا برند‌های آرایشی بهداشتی دارید. یک سایت راه‌اندازی کنید. در مورد همین موضوعات محتوای آموزشی و مفید در قالب متن، ویدیو و عکس در سایت بگذارید. بعد از مدتی که سایت‎تان در گوگل بالا آمد، خیلی راحت می‌توانید از آن درآمد داشته باشید. چگونه؟!

 وقتی سایت شما شناخته شود، دیگران از شما مشاوره می‌گیرند.
 وقتی سایت‌تان رتبه خوبی گرفت، می‌توانید تعدادی محصول را در آن بفروشید.
 دیگران به شما تبلیغ می‌دهند و به ازای آن پول می‌گیرید.
 تبدیل به یک رسانه می‌شوید و از همۀ این روش‌ها به‌راحتی می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. 

کد ویدیو
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار