خبرهای داغ:

ولایت‌پذیری؛ بهترین درس از زندگی حضرت معصومه(س)

ولایت‌پذیری؛ بهترین درس از زندگی حضرت معصومه(س)
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه بهترین فضیلت کریمه اهل‌ بیت(ع) معرفت به خدا و ولایت است، گفت: بهترین درسی که از حضرت معصومه(س) می‌توان گرفت، ولایتمداری و ولایت‌پذیری ایشان است.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۴۳
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-مَثَل امام، مثل کعبه است و مردم باید به سویش حرکت کنند و حضرت معصومه(س) با حرکت به سوی امام و ملحق شدن به امام، ولایت‌پذیری را گوشزد کردند؛ بر این اساس بهترین درسی که می‌توان از آن حضرت گرفت ولایت‌پذیری و ولایتمداری است که در این خصوص و به‌مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س) از کرمانشاه با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد میرزایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت‌وگویی است که در ادامه می‌خوانیم.

 بهترین فضیلت کریمه اهل‌ بیت(س) برای معرفی به دختران و بانوان چیست؟

حضرت معصومه(س) از جمله انوار الهی است که مردم ایران از وجود پربرکت ایشان بهره می‌برند و باید در معرفی هر چه بیشتر فضایل آن بانوی گرانقدر و والامقام جهان تشیع به بانوان و دختران این سرزمین تلاش کنیم.

اما در پاسخ به سؤال یاد شده فضایل آن حضرت که می‌تواند الگوی جامعه بانوان و دختران قرار گیرد بی‌شمار است که تنها اشاره به هر یک از آنها در این مجال نمی‌گنجد، اما بهترین درسی که از حضرت معصومه(س) می‌توان گرفت، ولایتمداری و ولایت‌پذیری ایشان است و بهترین فضیلت کریمه اهل‌ بیت(ع) معرفت به خدا و ولایت است.

مَثَل امام، مثل کعبه است که مردم باید به سوی آن حرکت کنند و حضرت فاطمه معصومه(س) با حرکت به سوی امام؛ ملحق شدن به امام و ولایت‌پذیری را گوشزد کردند.

کدام یک از ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) در الگوسازی برای دختران جامعه نقش تحول‌آفرین دارد و چگونه می‌توان شناخت خود را نسبت به سیره ایشان افزایش داد؟

حضرت معصومه(س) الگو و نموداری از فضائل اهل‌ بیت(ع) و دارای ویژگی‌های اجتماعی و فردی هستند که دختران جامعه ما با درس گرفتن از مکتب بانوی کرامت باید ادامه‌دهنده مسیر ایشان باشند. الگوسازی درست این قشر از ابعاد شخصیتی و سبک و سیره آن حضرت می‌تواند نقش سرنوشت‌سازی برای آن‌ها داشته باشد و تربیت صحیح دختران امروز موفقیت جامعه آینده را تضمین خواهد کرد.

قطعاً به هر میزان دختران جامعه با اخلاق‌تر باشند، جامعه ما بیش از پیش در مسیر رشد و ترقی قرار خواهد گرفت و این امر محقق نمی‌شود مگر با الگوسازی درست از الگو‌های ماندگاری همچون حضرت فاطمه معصومه(س)، چراکه دختران و بانوان جامعه با درس گرفتن از ارزش‌های الهی به گسترش فرهنگ علوی در جامعه کمک می‌کنند و مشی حضرت معصومه(س) به‌عنوان الگویی جامع باید به بانوان و دختران معرفی شود.

با بهره‌گیری از الگو‌های اسلامی باید در مسیر تحقق اندیشه‌های پایدار و آگاهی و بصیرت به بانوان و دختران کمک کنیم.

اخلاص، پاکدامنی و فداکاری از جمله خصوصیات حضرت معصومه(س) است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ امروز متأسفانه شناخت اکثر بانوان و دختران ما از حضرت معصومه(س) بسیار کم است، چراکه توجهات لازم در این خصوص در میان مردم اتفاق نیفتاده است؛ بر این اساس در راستای معرفی سیره آن حضرت باید بیشتر تلاش کنیم و در مجالس و دورهمی‌ها به این مباحث بپردازیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار