خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج |

تثبیت یک هزار شغل در خراسان رضوی با فعالیت‌های انجام شده از سوی بسیج مهندسین صنعت و معدن

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: طی چند سال گذشته با ورود جدی  به حوزه مانع‌یابی و مانع‌زدایی از صنایع در شش ماهه گذشته ۱۸۰ واحد صنعتی پایش و عارضه یابی شدند.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۴۶
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲

احسان خانه‌آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج عنوان کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن طی چندسال گذشته  به حوزه مانع یابی و مانع زدایی از صنایع ورود جدی پیدا کرده  و هدف بسیج کردن توان مهندسان در کمک به بخش تولید و معدن استان است.

وی افزود:  با فعالیت‌های انجام شده این سازمان طی این مدت یک هزار  شغل تثبیت و یا ایجاد شده و از بیکار شدن شاغلان آن جلوگیری شده است .
خانه‌آباد در ادامه عنوان کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی در حوزه انرژی، هماهنگی امور اقتصادی بین بخش‌ها و تجارت و بازرگانی نیز ورود فعال داشته و در همین راستا کانون تجارت و بازرگانی استان را به عنوان اولین کانون فعال در این زمینه در کل کشور افتتاح کرده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی با تاکید بر شناسایی مشکلات در صنایع عنوان کرد: به همین منظور برای رفع موانع بخش صنعت و معدن کلینیک صنعت شهید چمران مشاوره‌های مختلفی را به بخش صنعت ارائه کرده و عمده مشکلات واحدها مسائل مالی، بانکی و حقوقی و تامین سرمایه در گردش است . 
وی افزود : برای حل مشکلات سعی کرده‌ایم مدیران استانی را پای کار آورده و اعتبارات را شناسایی کنیم. همچنین تلاش می‌شود تا با ایجاد هم‌افزایی بین بخشها مانع زدایی انجام دهیم.

خانه‌آباد  در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان برای بخش معدن و معادن راکد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسائل مختلفی از جمله عدم اجرای صحیح قوانین، نبود وجود ماشین‌آلات معدنی جدید، عدم تامین سرمایه، نبود زیرساخت‌های مناسب از جمله جاده و برق و… در بخش معدن وجود دارد که منجر به ایجاد مشکلات در حوزه معادن شده است. بخش معدن یکی از حوزه‌های استراتژیک کشور بوده که باید به خوبی به آن پرداخته شود. در این راستا ۳۰ واحد معدن پایش شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار