توسعه جایگاه عرضه سوخت؛ مهمترین برنامه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در منطقه زاهدان

مردانی گفت: توسعه جایگاه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی مهمترین برنامه در دستور کار بوده که در این راستا ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۶۳۵۸۶۳
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

قربانعلی مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، بیان کرد: منطقه زاهدان در مجموع دارای ۸۰ جایگاه عرضه سوخت بوده که از این تعداد ۷۸ جایگاه عرضه مایع "بنزین و نفت گاز" و ۲ جایگاه سی‌ان‌جی است.

 

وی افزود: ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت نیز در دست اقدام است که از این تعداد ۱۸ جایگاه از قبل بوده و شامل چهار جایگاه دو منظوره بنزین و سی‌ان‌جی، چهار جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی و ۱۰ جایگاه مایع "بنزین و نفت گاز" با پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد و بعضا در مرحله صدور مجوز بوده و امیدواریم در سال جاری سه جایگاه از این تعداد به بهره‌برداری برسد.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: بقیه جایگاه‌ها نیز مربوط به مصوبه سفر معاون اول رئیس جمهور شهید به سیستان و بلوچستان است که سال گذشته انجام شده و در مرحله نهایی فراخوان قرار دارند و با تشکیل جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این‌ جایگاه ها نیز مجوز ساخت خواهند گرفت و تا ۲ سال آینده امید می‌رود به بهره‌برداری برسند.

 

وی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و مقررات شرکت، با اخذ تعهد از سرمایه گذار، در مرحله اول براساس نوع جایگاه (تک منظوره، دو منظوره و تعداد سکو) فرصت ۶ تا یکسال و سپس در صورت ارائه دلایل عدم اقدام به موقع فرصت ۶ ماهه داده می شود و در نهایت طبق مقررات و بخشنامه‌های موجود باید سرمایه‌گذار در بازه زمانی ۲ ساله جایگاه را به بهره‌برداری برساند.

 

مردانی گفت: با بهره‌برداری از این ۶۳ جایگاه یا حتی نیمی از آنها ظرفیت جایگاه‌های منطقه زاهدان اشباع شده و تعداد جایگاه های منطقه از شاخص جایگاه های کشوری به مراتب بالاتر خواهد رفت.

 

وی تاکید کرد: جایگاه سی‌ان‌جی نیز شرایط آن در سیستان و بلوچستان ویژه است و در هیچ استان کشور چنین مصوباتی وجود ندارد که سرمایه‌گذار از تجهیزات دولتی و رایگان برخوردار شود و هیچ وجهی در بخش تجهیزات پرداخت نکند، این اقدامات در راستای رفاه مردم در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار