تونل حیران ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل، گفت: تونل شمالی ولیعصر گردنه حیران و راه‌های طرفین آن در محور اردبیل – آستارا پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.
کد خبر: ۹۶۳۶۲۱۸
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

تونل حیران ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی حیدری در جریان بازدید از روند احداث تونل دوم حیران، اظهار داشت: طول پروژه 2 کیلومتر و 714 متر است که عملیات حفاری مقطع و کلیه عملیات پوشش داخل تونل شامل بتن ریزی پاشنه، اجرای زهکش‌ها، عایق‌های حفاظتی و لاینینگ در تونل به طول 730 متر انجام شده است.

وی طول تونل را 730 متر و طول راه‌‌های دسترسی طرفین را یک کیلومتر و 924 متر اعلام کرد و گفت: حجم حفاری داخل تونل 74 هزار متر مکعب بوده و حجم خاکبرداری نیز به میزان 38 هزار متر مکعب انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اجرای بتن لاینینگ و بتن پرکننده کف تونل اشاره کرد و افزود: در مجموع برای این پروژه 998 تن میلگرد و آرماتورگذاری، 181 تن قاب‌گذاری تیرآهن و 21 هزار متر مربع قالب‌بندی انجام شده است.

حیدری پیشرفت فیزیکی پروژه را 65 درصد اعلام کرد و ادامه داد: گالری تونل سمت آستارا به طول 27 متر تکمیل و گالری سمت نمین در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با اتمام تونل دوم حیران علاوه بر تسهیل تردد به ویژه در فصول گردشگری، شاهد کاهش ترافیک، کوتاهی زمان سفر و کاهش مصرف سوخت خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: جلوگیری از راه‌بندان‌های طولانی مدت در ایام تعطیل و پیک ترافیک در گردنه حیران و همچنین آرامش سفر در محور اردبیل – آستارا با اجرایی شدن این تونل تحقق پیدا می‌کند.

حیدری اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا پایان امسال این پروژه را به صورت کامل تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم تا هموطنان به ویژه مسافران و گردشگران بتوانند از این زیرساخت و مسیرهای طرفین آن استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی سعی دارد تا در کنار تکمیل پروژه‌های بزرگراهی، 2 تونل اردبیل – حیران و گردنه اسالم را در جنوب استان به اتمام رسانده و امکان تسهیل تردد را در سریعترین زمان مهیا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار