در اختتامیه پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج عنوان شد؛

لزوم شناسایی و معرفی هنرمندان بین‌المللی اردبیل

مدیرکل صداوسیمای استان اردبیل دراختتامیه پانزدهمین جشنواره استانی تئاتربسیج به توانمندی‌های هنرمندان اردبیل اشاره کردوگفت:همه بایدتلاش کنندبا شناسایی و معرفی هنرمندان بین‌المللی اردبیل برای آینده الگوسازی کنند.
کد خبر: ۹۶۳۶۴۹۴
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳

لزوم شناسایی و معرفی هنرمندان بین‌المللی اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«بسیج» مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج عصر چهارشنبه با حضور سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، سید محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل، امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد لطیفی معاون فرهنگی وهنری سپاه استان اردبیل، علی مردانه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل، اباسط ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل وجمعی از پیشکوتان تئاتر اردبیل و شرکت کنندگان در جشنواره از سراسر استان اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

 تئاتر بسیج استان اردبیل متحول می‌شود

سید محمد لطیفی معاون فرهنگی و هنری سپاه حضرت عباس(ع) در این مراسم به تشریح جزئیات پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج پرداخت و گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج بعد از ۱۵ سال که بصورت ویدئویی برگزار می‌شد امسال با تلاش‌های انجام گرفته به صورت میدانی و حضوری برگزار شد که منجر به نشاط هنری در بین هنرمندان تئاتر استان اردبیل شد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ بسیج، بسط فرهنگ و هنر ایران از اهداف پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج است گفت: بازتاب هنرمندانه دستاوردهای بسیج، استعدادیابی جوانان علاقمند به هنر تئاتر در حوزه بسیج، حمایت از هنرمندان  جهادی و انقلابی از جمله اهداف پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج است. 

لطیفی به مشارکت کنندگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج اشاره کرد و گفت: علاوه بر مرکز آفرینش‌های هنری بسیج و بسیج هنرمندان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صدا و سیمای اردبیل، شرکت طنین پیک سبلان به عنوان بخش خصوصی در این جشنواره همکاری و مشارکت دارند.   

 

راهیابی 10 اثر نمایشی به مرحله نهایی پانزدهمین جشنواه استانی تئاتر بسیج

محمدرضا خدایی دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج به تشریح جزئیات این جشنواره پرداخت و گفت: فراخوان جشنواره تئاتر بسیج تیرماه سالجاری منتشر شد و این جشنواره بصورت رسمی در اوایل مرداد فعالیت خود را آغاز کرد. 

وی از فرصت یک و نیم ماهه جهت ثبت نام، تولید و بازبینی و در نهایت انتخاب اثار منتخب جهت معرفی به پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور خبر داد و گفت: در نهایت 29 اثر شامل 21 اثر در بخش تئاتر صحنه‌ای و هشت اثر در بخش تئاتر خیابانی به مرحله تولید رسیدند. 

وی به مرحله بازبینی آثار نیز اشاره کرد و گفت: در این مرحله 15 اثر در بخش صحنه‌ای و پنج اثر در بخش خیابانی مورد بازبینی قرار گرفتند که در نهایت 10 اثر شامل هفت اثر در بخش تئاتر صحنه‌ای و سه اثر در بخش خیابانی به مرحله نهایی و داوری این جشنواره راه یافتند.

وی به داوران بخش بازبینی اشاره کرد و گفت: در این مرحله اساتید و پیشکسوتان تئاتر استان اردبیل مجید برجعلی‌زاده، مهرزاد و فاطمه عظیمی بخش ارزیابی مرحله بازبینی را بر عهده داشتند. 

 

هنرمندان زمینه‌ساز جنبش‌های سازنده مردمی هستند

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم به ویژگی‌های هنرهای نمایشی به ویژه هنر تئاتر پرداخت و گفت: امروز نقش هنر در تبیین وقایع برکسی پوشیده نیست چراکه تولید محتوای  فاخر و هنرمندانه اثربخش است.

وی به برهه فعلی اشاره کرد و گفت: امروز در برهه‌ای به سر می‌بریم که شاهد هر دو جنگ سخت و نرم، ترکیبی و شناختی با ابزار رسانه هستیم و روشنگری حقایق امروز با زبان هنر و از طریق نمایش میسر می‌شود.

رجبی به نقش دستگاه‌های فرهنگی و هنری در جنگ شناختی اشاره کرد و گفت: رونق تئاتر در جامعه نیاز روز است و همه باید تلاش کنیم تا با بسترسازی های لازم مردم را با صحنه‌های تئاتر آشتی دهیم تا ضمن تقویت باورها، هنرمندانه به تبیین حقایق و دستاوردهای نظام پرداخته و در جامعه امیدآفرینی کنیم.

مدیرکل فرهگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: هنرمندان زمینه‌ساز جنبش‌های مردمی هستند بنابراین باید بیش از گذشته این قشر فرهیخته مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

 

هنرمندان بین‌المللی اردبیل شناسایی و معرفی می‌شوند 

سید محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: همت، وحدت، یکپارچگی و اخوت در امورات جامعه در گرو نقش آفرینی هنرمندانه هنرمندان در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه هنرمندان بین‌المللی زیادی در استان اردبیل مشغول فعالیت هستند گفت: همه باید تلاش کنیم تا با شناسایی این هنرمندان و معرفی انها به جامعه ضمن عزت‌آفرینی وآمیدآفرینی در جامعه، برای آینده نیز الگوسازی کنیم چراکه هنرمندان اردبیل حرف‌های زیادی برای گفتن در عرصه‌های بین‌الملی دارند.

 

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهیدان عظیمی و محمدزاده از شهدای هنرمند استان اردبیل، از پیشکوتان تئاتر استان، اعضا هیأت بازبینی و حامیان جشنواره از منتخبین پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج نیز تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار