خبرهای داغ:

آبادان ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: منطقه آبادان در حوزه گردشگری و جذب توریست ظرفیت بالا و تاثیرگذاری دارد.
کد خبر: ۹۶۳۶۵۵۱
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵

محمدحسین ارسطوزاده پنجشنبه در جریان بازدید از شهرستان آبادان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد,: آبادان و خرمشهر یکی از مقصدهای مسافرانی هستند که به استان خوزستان سفر می‌کنند.

وی افزود: موضوع گردشگری از دیرباز با این منطقه عجین بوده و زبانزد گردشگران بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: ظرفیت‌های گردشگری طبیعی مانند ۲ رودخانه بهنمشیر و اروند در این منطقه وجود دارد که یکی از نقاط قوت آبادان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود مراکز خرید در آبادان گفت: این مراکز از جمله جاذبه‌ها برای جذب گردشگر و توریست هستند که خوشبختانه مورد استقبال قرار دارند.

ارسطوزاده بیان کرد: شهرداری آبادان در بحث گردشگری و انجام طرح‌های متفاوت بخصوص در بحث گردشگری فعالیت چشمگیری داشته که ساماندهی، بهسازی و توسعه در سواحل اروند و بهمنشیر را در پی خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد روشنایی در سواحل و مراکز گردشگری بخصوص ساماندهی معابر اصلی در ته لنجی از جمله اقدامات شایسته شهرداری آبادان به شمار می‌رود که در مدت زمان اندکی به سرانجام رسیده‌اند و بازدهی خوبی بین مسافران داشته است.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی و توسعه اماکن گردشگری آبادان باید اقدامات زیرساختی بیشتری صورت گیرد گفت: همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید کنار یکدیگر به انجام وظیفه و خدمات خود نسبت به شهر آبادان بپردازند.

وی اظهار کرد: طرح‌های مناسبی باید برای آبادان و خرمشهر بعنوان شهرهای ساحلی تدارک دیده شود.

ارسطوزاده بیان کرد: ۲ طرح عمده برای شهرهای دریایی و ساحلی استان خوزستان تعریف شده که شهرهای آبادان و خرمشهر در این قالب می‌گنجند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان اینکه طرح ظرفیت سنجی گردشگری آبادان و خرمشهر را جداگانه و به صورت ویژه انجام دادیم افزود: این اقدام باعث می‌شود تا بستر لازم برای شناخت ظرفیت‌های گردشگری این ۲ شهر فراهم شود، این مهم می‌تواند زمینه‌ای باشد تا ظرفیت‌های شناخته شده تبدیل به بسته‌های سرمایه‌گذاری شود.

وی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری قطعا رونق گردشگری و حتی بازار را در این ۲ شهر در پی خواهد داشت.

ارسطوزاده گفت: روستاها در سراسر استان خوزستان یکی از مناطق اصلی هدف در حوزه گردشگری هستند که در این راستا ۱۵ روستا شناسایی و بعنوان مقصد هدف برای گردشگران در نظر گرفته شده‌اند.

وی افزود: بر اساس معیارهای موجود برای رونق گردشگری استان خوزستان از جمله طبیعت، کشاورزی و بناهای مذهبی و تاریخی ۳۵۰ روستا در استان بعنوان مقصدهای گردشگری شناسایی و معین شده‌اند که بخش عمده این روستاها در آبادان و خرمشهر هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار