خبرهای داغ:
استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی؛

کودکان بزرگ ترین قربانیان جنگ نابرابر نظامی

کودکان بزرگ ترین قربانیان جنگ نابرابر نظامی
دکتر امیری نژاد عنوان کرد: بدون شک یکی از قربانیان اصلی جنگ ها، کودکان هستند و جنگ ها در کنار همه تلخی ها و خسارت ها، بر سلامت روانی و جسمی کودکان درگیر جنگ نیز تأثیر زیادی می گذارد.
کد خبر: ۹۶۳۷۲۸۹
|
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

 

قزوین_به گزارش بسیج، دکتر مرتضی امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار بسیج در مورد شرایط حاکم بر منطقه و اوضاع غزه بیان کرد: شرایط حاکم بر منطقه، اگر نگوییم بی‌سابقه، کم سابقه است. رویارویی ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی علنی‌ تر شده و رفته رفته طرفین تعارفات دیپلماتیک و جنگ‌های غیرمستقیم و پنهانی را کنار گذاشته و در حال ورود به نوعِ دیگری از تقابل با یکدیگرند. 

 

امیری نژاد در خصوص کودکان که به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در جنگ هستند اظهار کرد: بدون شک یکی از قربانیان اصلی جنگ ها، کودکان هستند و جنگ ها در کنار همه تلخی ها و خسارت ها، بر سلامت روانی و جسمی کودکان درگیر جنگ نیز تأثیر زیادی می گذارد. وجود ادوات و جنگ افزارهای جنگی در مناطق شهری،صداهای انفجار، تیراندازی و تصاویر خشونت می‌توانند منجر به اضطراب و ترس شدید در کودکان شوند. این اضطراب ممکن است به مشکلاتی مانند ترس از خواب، ترس از انفرادی‌ها، یا ترس از جدایی از خانواده منجر شود. جنگ همچنین ممکن است باعث افسردگی عمیق در کودکان شود. این افسردگی می‌تواند به مدت طولانی باقی بماند و به تدریج توانایی کودک را برای مشارکت در زندگی روزمره و تحصیل را کاهش دهد.

 

وی افزود: یکی از خسارت جنگ ها، اماکن آموزشی و مدارس هستند. جنگ ممکن است منجر به از دست دادن امکانات تحصیلی شود. مدارس ممکن است تعطیل شوند یا در معرض خطر قرار بگیرند که به توقف تحصیل کودکان منجر می‌شود. این ممکن است به تأخیر در توسعه تحصیلی و آینده شغلی کودکان منجر شود.

 

امیری نژاد تصریح کرد: بی شک بیشترین آثار مخرب جنگ بر جسم کودکان در سوء تغذیه دیده می شود. یکی از اثرات اصلی جنگ بر کودکان، کمبود غذایی و تغذیه نامناسب است. مناطق درگیر جنگ به عنوان مناطق محرومی شناخته می‌شوند و دسترسی به منابع غذایی مناسب محدود می‌شود. کمبود غذایی می‌تواند منجر به کاهش رشد، فرسودگی و مشکلات سلامتی جدی در کودکان شود.

 

وی گفت: کودکان در مناطق جنگی به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در معرض زخم‌های جنگی قرار دارند. زخم‌های این گونه می‌توانند شامل جراحی‌های پیچیده و زخم های عمقی باشند. علاوه بر آن، در مناطق جنگی، شرایط بهداشتی نامناسب و بی‌نظمی معمول هستند. این موارد باعث افزایش انتقال بیماری‌ها و عفونت‌ها می‌شود. کودکان در معرض خطرات عفونی و انتقال بیماری‌های مختلف قرار دارند که ممکن است منجر به بیماری‌های خطرناک واگیردار و ابتلا به عفونت‌های ریوی شوند.

 

امیری نژاد در خصوص توجه جامعه جهانی اظهار کرد: تأثیرات جنگ بر کودکان پدیده‌ای پیچیده و مؤثر است که نیازمند مسئولیت و توجه جامعه جهانی است. برای بهبود شرایط زندگی کودکان جنگ‌ زده، ما نیازمند توجه به نیازهای روانی و جسمانی آنها هستیم. با تأکید بر ارتقاء روانی و اجتماعی این گروه حساس، می‌توانیم به آینده روشن‌تری برای جهان خود بیاندیشیم نوار غزه در یکسال تحت حملات مداوم و مرگ‌بار رژیم صهیونیستی به گورستان کودکان تبدیل شده است.

 

وی در پایان اضافه کرد: براساس آمار‌ها حدود بیش از نیمی از ۴۱ هزار قربانی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، کودکان هستند؛ کودکان غزه در معرض مخاطرات جدی مانند ابتلا به بیماری‌های همه‌گیر و عفونی، قحطی، سوءتغذیه و... قرار دارند. آن‌ها همچنین از جراحت‌های شدید و نداشتن دسترسی به درمان رنج می‌برند؛ از کمک‌های بشر دوستانه محروم هستند؛ در یک کلام، همه انواع نقض حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه در حال حاضر در غزه در جریان است.

 

امیدواریم به زودی این رژیم کودک کش صهیونیسم از صفحه روزگار محو شود و همه کودکان در خوشی و شادی و با بازی، کودکی خود را سپری کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۷

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار