خبرهای داغ:
گفتگوی تفصیلی با مسئول بسیج جامعه زنان؛

کمک‌های طلایی بانوان سرزمین‌مان به مردم لبنان و غزه، جلوه‌هایی بدیع از نوع‌دوستی ایرانیان را خلق کرده است

مسئول بسیج جامعه زنان گفت: ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی مردم، از مهمترین دغدغه‌های گروه‌های جهادی خواهران در سراسر کشور است.
کد خبر: ۹۶۳۷۳۴۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

بسیج جامعه زنان

دکتر «مینا بیابانی» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با حضور در خبرگزاری بسیج اظهار کرد: چندین دهه است که بسیج در زمینه ارائه خدمات به مردم، گوی سبقت را از سایر نهادها و گروه‌ها ربوده است.

وی در تشریح نوع خدمت رسانی گروه‌های جهادی برادران و خواهران به اقشار مختلف مردم گفت: عمده خدمات گروه‌های جهادی برادران مترتب بر خدمات سخت می‌باشد؛ در سوی مقابل عمده خدمات گروه‌های جهادی خواهران معطوف بر حوزه خدمات نرم و مباحث فرهنگی، اجتماعی و مهارت‌افزایی است.

بیابانی افزود: البته فعالیت‌های گروه‌های جهادی خواهران علاوه بر محله محور بودن و خدمت رسانی به جغرافیای منطقه خود، شامل خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار هم می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان عنوان کرد: ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی مردم، در زمره مهمترین دغدغه‌های گروه‌های جهادی خواهران در سراسر کشور محسوب می‌شود.

بیابانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع غزه و لبنان و استمرار جنایت‌های رژیم صهیونی در این مناطق اظهار کرد: بانوان عزیز بسیجی در کشور ما نسبت به بانوان و کودکان غزه و لبنان احساس مسئولیت و تکلیف می‌کنند؛ بانوان امروز سرزمین ما، فرزندان همان مادرانی هستند که در دوران دفاع مقدس برای رزمندگان کمک ارسال می‌کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان عنوان کرد: نهضت کمک‌رسانی به مردم غزه و لبنان به فضل الهی در همه شهرهای کشور شکل گرفته و در حال توسعه است و خواهران بسیجی با «کمک‌های طلایی» خود، در انجام این مهم نقشی به سزا دارند؛ امروز شاهد هستیم که بانوان ما زیورآلات خود را با اشتیاق و رضایت کامل به مردم مظلوم غزه و لبنان اهدا می‌کنند و جلوه‌هایی زیبا و بدیع را از نوع دوستی خود به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: امروز در بسیاری از پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران، شاهد بافتن کلاه، شال و سایر البسه برای مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و لبنان هستیم.

مسئول بسیج جامعه زنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مقوله جمعیت و خانواده اظهار کرد: همه ما با مخاطرات مقوله کاهش جمعیت کشور آشنا هستیم. در زمینه جلوگیری از روند کاهشی جمعیت در کشور، نوع نگاه و کنش‌گری بانوان سرزمین ما می‌تواند بسیار موثر باشد؛ در این راستا، اقناع‌سازی مادرانِ در سن فرزندآوری به «فرزندآوری» و همچنین اهتمام به امر «ازدواج» در سن مناسب، از جمله اقداماتی هستند که بسیج جامعه زنان به صورت جدی آنها را انجام می‌دهد و پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در بسیج جامعه زنان سعی می‌کنیم که با برگزاری دوره‌های ویژه تربیت استاد و تربیت مربی، نقش خود را در مقوله اقناع سازی مادران به امر فرزندآوری، به درستی انجام دهیم.

«بیابانی» تاکید کرد: در هر جامعه ای مواجهه با مسائل و آسیب های اجتماعی امکان‌پذیر است اما با ورود به موقع، دقیق و حساب شده در آن عرصه می توان آسیب ها را حل کرد و حتی مشکلات را تبدیل به فرصتی برای کشور کرد.

 
 مسئول بسیج جامعه زنان افزود: توجه به بانوان سرپرست خانوار یکی از مواردی است که اگر نسبت به آن غفلت شود قطعا آسیب های فرهنگی و اجتماعی در پی خواهد داشت. بر همین اساس بسیج جامعه زنان سالهاست که درباره این موضوع، طراحی و برنامه ریزی هایی را داشته که یکی از آنها، طرحی است که با عنوان طرح فدک برای افزایش مهارت و ایجاد اشتغال سالم و پایدار برای بانوان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است. 


وی افزود: خوشبختانه طی سالهایی که این طرح در کشور انجام می شود هر روز شاهد شکوفایی و نتایج خوب و مثبت این طرح در سطح کشور هستیم. این طرح مبتنی بر کنشگری خواهران بسیجی ماست که در حوزه اقتصاد مقاومتی و کسب و کار از دانش کافی برخوردار هستند و با ایجاد مراکز کار آفرینی در حوزه های مقاومت و ارتباط گیری با بانوان سرپرست خانوار در محلات، خدمات خوبی را در زمینه مشاوره کسب و کار و مهارت آموزی و تسهیلگری و ایجاد کسب و کار برای آنها انجام می شود. 


 بیابانی عنوان کرد: در اجرای این طرح سعی کردیم در هر موقعیت جغرافیایی مبتنی بر استعدادها و ظرفیت های موجود در استان و حتی شهرستانها، موضوع مهارت آموزی و اشتغالزایی برای بانوان در نظر بگیریم و در دستورکار داشته باشیم.


وی اضافه کرد: این خواهران سرپرست خانوار یا خودشان به اردوهای مقاومت بسیج مراجعه می کنند و یا توسط خواهرانی که درپایگاه مقاومت هستند، شناسایی و معرفی می شوند و با آنها صحبت می شود  و با توجه به استعداد و علاقمندی آنها و نیازمندی که در حوزه تولید و اقتصادی در حوزه استان و شهرستانی وجود دارد، برای کلاس های مهارت آموزی و سپس تسهیلگری و ارائه وام و ایجاد فضای کسب و کار،  مشاوره می شوند تا از اشتغال آنها حمایت شده وکارشان استمرار پیدا کند. 


مسئول بسیج جامعه زنان افزود: صرف بحث اشتغالزایی و کسب و کار و مهارت به شکل یک جانبه مطرح نیست و بلکه توجه این عزیزان که درحوزه کسب و کار شرکت می کنند  به اینکه بتوانند در درازمدت خانواده خود را از آسیب های اجتماعی و فرهنگی صیانت کنند و  هم به اصول مدیریت خانه و خانواده با تاکید بر اقتصاد اسلامی ، آموزشهایی داده شود تا خانواده خود را مدیریت کنند. 


وی یادآور شد: ما برای خانواده و فرزندان این بانوان برای اینکه با اسیب های اجتماعی مواجه نشوند، جلسات مشاوره می گذاریم تا توانمندی های فردی و اجتماعی انان را افزایش دهیم.

بیابانی با اشاره به اقدامات بسیج جامعه زنان در راستای حوزه مدو لباس اظهار کرد: نوع پوشش و حوزه مد و لباس، از مباحث بسیار مهم در هر کشوری است که در جرگه مسائل فرهنگی قرار می گیرد. 


وی با اشاره به اینکه حجاب به عنوان یک مولفه فرهنگ  عمومی در هر کشوری مورد توجه است، افزود این مولفه خودنمایی خود را در همان نگاه اول برای هر ناظر و مسافری که از کشوری دیگری وارد یک کشور ثالث شود، رو کرده و نوع فرهنگ و اندیشه مردم آن کشور را بازگو می کند.


مسئول بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه حجاب و نوع پوشش کمتر مورد توجه قرار گرفته و بحث های جانبی ان  بیشتر  مطرح نظر بودند، عنوان کرد: مباحث ظاهری، سطحی و جلوه نمایی در حوزه پوشش در این سالها مورد توجه قرار گرفته است و این موضوع نیاز به پرداختن بیشتر دارد . 


بیابانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم کمبود ارائه طرح های زیبا و مدل های متنوع در رنگ های مختلف و متناسب با سلیقه های مختلف سنی است، گفت: بر همین اساس از ظرفیت مردمی که در اختیار بسیج است به این موضوع  ورود کرده و از خود مردم برای پرداختن به این موضوع استفاده کردیم و به همین جهت جشنواره ای با عنوان ، جسنواره پوشاک اسلامی بانوان  سال قبل در کاشان فعالیت خود را رقم زد .

 
وی با بیان اینکه امسال با پنجمین سال این جشنواره مواجهیم، گفت: خوشبختانه شاهد فعالیت های خوب و توسعه کمی و کیفی این جشنواره هستیم.  در سال جاری شاهد برگزاری جشنواره های استانی در همین راستا نیز هستیم که تا به امروز تعداد زیادی از استانها جشنواره پوشاک اسلامی را در سطح استان خود برگزار کردند و با استقبال طراحان لباس و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان پوشاک مواجه شدیم. 


مسئول بسیج جامعه زنان  ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این جریان سازی در امر حجاب و پوشش موفق واقع شود. یکی از مولفه های مهم در این موضوع این است که در جشنواره استانی و بین المللی که سال جاری و ابتدای زمستان برگزار می شود، طراحانی که در این جشنواره حضور مپیدا می کنند را در قالب کارگاه های آموزشی؛ توانمند کرده و توانایی آنها را به استاندارد قابل قبولی ارتقا دهیم.


بیابانی خاطر نشان کرد: از ویژگی های مهم این  جشنواره این است که مبتنی بر طرح های بومی و سنتی و تلفیق اینها با مدهای روز است و تاکید دارد، طیف های مختلف را به لحاظ سنی و ذائقه مجاب کرده و رضایت شان را جلب کند . 
وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم به برگزیدگان این طرح ها  کمک کنیم تا با ورود تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، طرح های خودرا به تولید انبوه برسانند و در بازار ارائه کنند؛ تا دختران و بانوان متناسب با ذائقه های خود لباس  مناسب از نظر اسلامی و ایرانی را تهیه کنند. 
انتهای پیام/

 


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار