خبرهای داغ:
نجفی عنوان کرد

امنیت عمومی خط قرمز دادستانی مرکز استان همدان

همدان-دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با بیان اینکه ارتکاب جرائم خشن مورد رصد جدی دستگاه قضایی است، گفت: امنیت عمومی خط قرمز دادستانی مرکز استان است.
کد خبر: ۹۶۳۸۵۷۲
|
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
امنیت عمومی خط قرمز دادستانی مرکز استان همدان

عباس نجفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ هر کسی اقدام به کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها کند، به نحوی که موجب ناامنی در محیط شود یا با انگیزه شخصی به سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد و عمل او جنبه عمومی داشته باشد محارب محسوب و به مجازات اعدام محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارتکاب جرائم خشن مورد رصد جدی دستگاه قضایی است، گفت: امنیت عمومی خط قرمز دادستانی مرکز استان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان  تصریح کرد: همچنین بر اساس ماده ۲۸۱ قانون مذکور راهزنان، سارقان و قاچاقچیانی که دست به سلاح ببرند و موجب سلب امنیت مردم و راه‌ها شوند محارب محسوب و مجازات آن اعدام است.

وی تاکید کرد: ضابطین نیز مکلف هستند در مواجهه با جرائم مذکور قاطعانه و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برخورد سریع و قاطع و عبرت آموز معمول و نتیجه جهت اتخاذ تصمیم قانونی به دادستانی اعلام شود.

نجفی خاطرنشان کرد: با اقدامات پیشگرانه و تامینی مناسب آمار جرائم خشن رو به کاهش بوده و اقدامات ایجابی همزمان با اقدامات سلبی در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار