خبرهای داغ:

رشد ۵۵% خدمات حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود

شاهرود_رئیس دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: در سال گذشته برای حدود یک سوم اعضای هیات علمی ارزیابی کیفیت تدریس انجام شد که این تعداد در طول یک سال بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۹۶۵۳۱۲۹
|
۲۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

رشد ۵۵% خدمات حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، قدمعلی باقریان دهقی رئیس دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، دکترای تخصصی شیمی تجزیه و دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شاهرود در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به بیان اهم فعالیت‌های صورت گرفته توسط این دفتر پرداخت که در ادامه می‌آوریم:

ضمن عرض سلام و خسته نباشید، لطفا مهم‌ترین وظایف گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه را بفرمائید.

سلام و خسته نباشید؛ در پاسخ به این سوال باید عرض کنم که نظارت و ارزیابی عملکرد تمامی واحد‌ها و دانشکده‌های دانشگاه و ارائه گزارش به رئیس دانشگاه، انجام ارزیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه جهت تبدیل وضعیت یا ارتقاء مرتبه علمی، انجام ارزیابی درونی و بیرونی و همکاری سازنده با ارکان مختلف وزارت عتف، پیگیری اجرای مصوبات شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، مقررات، آیین نامه ها، دستورالعمل‌ها در کلیه زمینه‌های فعالیت‌های دانشگاه، دریافت و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات دانشگاه بمنظور سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر و همکاری در تهیه برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه از جمله وظایف گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه می‌باشد.

چه اقداماتی مرتبط با ارزیابی کیفیت تدریس در سال ۱۴۰۲ در خصوص اعضای هیات علمی صورت گرفته است؟

در سال گذشته برای حدود یک سوم اعضای محترم هیات علمی ارزیابی کیفیت تدریس انجام شد که انجام ارزیابی کیفیت تدریس برای این تعداد افراد در طول یک سال بی سابقه بوده است.

آقای دکتر سپاس از پاسخ شما، در بخش ارزیابی چه اقداماتی دیگری صورت گرفته است؟

شورای نظارت و ارزیابی براساس آئین­نامه برای نخستین بار در دانشگاه در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد که طی سال گذشته برنامه­ریزی و هماهنگی جهت برگزاری ۴ جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت انجام شد. ارزیابی عمومی عملکرد دستگاه­های اجرایی در دو بعد ملی و استانی طی اردیبهشت و خرداد ماه ۱۴۰۲ انجام شد. همچنین گردآوری اطلاعات و مستندات مورد نیاز و تنظیم آنها برای معرفی استاد نمونه دانشگاه به وزارت عتف صورت گرفت.

در بخش دانشجویی چه اقداماتی صورت گرفته است؟

در این خصوص رسیدگی به شکایات دانشجویی و انجام دو مرتبه ارزیابی کیفیت خدمات دانشجویی سازمان امور دانشجویان که دوره اول ارزیابی مربوط به مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ بوده که در خرداد ماه ۱۴۰۲ انجام شد، همچنین دوره دوم ارزیابی مربوط به مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ بوده که در بهمن و اسفند ماه ۱۴۰۲ صورت گرفت.

آیا نتایج ارزیابی کیفیت خدمات دانشجویی سازمان امور دانشجویان در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه اعلام شده است؟

پس از انجام دو بار ارزیابی کیفیت خدمات دانشجویی سازمان امور دانشجویان در سال ۱۴۰۲، کارنامه کیفیت خدمات دانشجویی دانشگاه طی دو سال بطور جداگانه اعلام گردید که براساس کارنامه­های ارسالی، عملکرد خدمات حوزه معاونت دانشجویی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۵۵% بهبود یافته است، این دستاورد ناشی از تلاش‌های بیشتر کارکنان حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه می‌باشد و امید است این روند رو به رشد کماکان تداوم داشته باشد.

چه فعالیت‌های دیگری در خصوص ارزیابی اساتید دانشگاه از دفتر نظارت و ارزیابی انجام شده است؟

گردآوری نقطه نظرات مکتوب دانشجویان در هنگام ارزیابی اساتید در سیستم آموزشی گلستان و ارائه پیشنهادات و راهکار‌ها به دانشکده‌ها در صورت لزوم در پایان هر ترم تحصیلی و بررسی و بازنگری سوالات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و به‌روزرسانی آنها در سیستم گلستان در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.

در خصوص جشنواره شهید رجایی اردیبهشت ۱۴۰۲ چه اقدامی صورت گرفت؟

ارزیابی اختصاصی عملکرد دانشگاه برای سال ۱۴۰۱ (جشنواره شهید رجایی اردیبهشت ۱۴۰۲) در سامانه ارزیابی عملکرد تسما اجرا شد.

ضمن خسته نباشید و خداقوت، به عنوان سوال پایانی لطفا در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۳ توضیحاتی را بیان بفرمائید.

برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت نظرسنجی از اعضای هیات علمی دانشکده‌ها در خصوص عملکرد روسای دانشکده آنها و پیاده‌سازی این طرح در سیستم آموزشی گلستان در سال ۱۴۰۳، تهیه و تنظیم گزارش تحلیلی اجمالی عملکرد دانشگاه (فرایند خود ارزیابی) و ارسال آن به مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف در سال ۱۴۰۳، تهیه، بررسی و تنظیم سوالات ارزیابی استاد راهنما پایان‌نامه/ رساله دوره تحصیلات تکمیلی و تصویب آنها در شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت برای نخستین بار در سال ۱۴۰۳ و به روزرسانی و تغییر قالب صفحه دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در وبسایت دانشگاه جهت تعامل مناسبتر با دانشجویان گرامی و اعضای هیئت علمی و دریافت موثرتر پیشنهادات، انتقادات و شکایات صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار