خبرهای داغ:
مدیرعامل خبرگزاری بسیج در دوره توانمندسازی شهروند خبرنگاران بسیجی استان هرمزگان:

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

نیک‌آمال، «الگومحوری، عرصه‌محوری،جغرافیامحوری و جهان‌گرایی» را سه اصل مهم در تحقق پیشرو شدنِ یک رسانه دانست و عنوان کرد: ما امروز ناگزیر هستیم که برای انتقال محتوا به مخاطبان خود، از فرمت‌ها و قالب‌های جدید و جذاب رسانه‌ای استفاده کنیم؛
کد خبر: ۹۶۵۸۵۴۷
|
۱۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، «امیرمحمد نیک‌آمال» مدیرعامل خبرگزاری بسیج صبح امروز یکشنبه (16 دی) در دوره توانمندسازی شهروند خبرنگاران بسیجی با موضوع رسانه‌های پیشرو و هوش مصنوعی که در سالن اجتماعات مجتمع کشتی سازی ایزوایکو هرمزگان برگزار شد، طی سخنانی عنوان کرد: هدف ما از برگزاری این کارگاه؛ هم اندیشی میدانی خبرنگاران برای چگونگی روایت هنرمندانه‌ی پیشرفت‌های کشور عزیزمان ایران است؛ موضوعی که دیکتاتوری رسانه‌ای غرب با استفاده از تمام ابزارهای خود برای سانسور کردن آن تلاش می‌کند و دائماً می‌کوشد در میان جوانان ایران اسلامی، بذر یأس و نا امیدی بکارد.

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

وی با بیان اینکه در تعاریف دینی ما بر سه جهاد اصغر (جنگ میدانی)، جهاد اکبر (مبارزه با نفس) و جهاد کبیر تاکید شده، افزود: جهاد کبیر همان جهاد تبیین است که ارزش بالایی دارد و از نیازهای مبُرم و ضروری جامعه امروز ماست؛ رهبر معظم انقلاب بر این امر مهم تأکید فراوان دارند زیرا تبیین و تشریح دستاوردها و امیدآفرینی در میان اقشار و آحاد مختلف جامعه، خنثی‌کننده توطئه دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

مدیرعامل خبرگزاری بسیج تصریح کرد: امروز که دیکتاتوری رسانه‌ای غرب به دنبال سانسور اخبار امیدآفرین در ایران است، رسالت اصلی خبرنگاران بسیجی «تبیین پیشرفت‌های کشور» است.

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

نیک‌آمال در ادامه با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی شبکه روابط عمومی خبرنگاران افتخاری در سالن اجتماعات مجتمع کشتی سازی ایزوایکو هرمزگان گفت: امروز شاهد برگزاری هدفمند اردوهای راهیان پیشرفت در کشور هستیم و نشست امروز نیز در همین راستا در مجتمع ایزوایکو برگزار شده تا شما عزیزان با اقداماتِ افتخارآفرینِ صورت گرفته در این مجتمع از نزدیک آشنا شوید و آنها را به بیان و شیوه هنرمندانه، به سمع و نظر مخاطبان خود برسانید.

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

وی با بیان اینکه امروز بدخواهان و دشمنان، اذهان پاک جوانان و نوجوانان ایرانی را برای پرکردن شبهات و القاء یأس و ناامیدی نشانه رفته‌اند، تأکید کرد: همه ما آماده‌ایم تا در این جنگ ترکیبی، توطئه‌های دشمن را با تبیین دستاوردها و روایت‌ پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها خنثی‌ کنیم.

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

مدیرعامل خبرگزاری بسیج افزود: مقام معظم رهبری فرمودند با جهاد تبیین، امیدآفرینی را در جامعه و در بین مردم، رواج دهید؛ از همین رو ما باید با تمام وجود به این فرمان رهبر معظم انقلاب، لبیک بگوییم.

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

نیک‌آمال در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه پرمخاطب شدن یک رسانه به عوامل متعددی از جمله «نوآوری»، «خلاقیت» و «اقدامات تحولی» آن رسانه بستگی دارد، گفت: سوژه‌ها و موضوعات خبری، باید بر اساس ذائقه مخاطبان باشند؛ ما نه تنها نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم بلکه باید با تغییر نگاه و فکر، با این مسیر همراه شویم.

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

وی در ادامه، الگومحوری، عرصه‌محوری و جغرافیامحوری را سه اصل مهم در تحقق پیشرو شدنِ یک رسانه دانست و عنوان کرد: ما امروز ناگزیر هستیم که برای انتقال محتوا به مخاطبان خود، از فرمت‌ها و قالب‌های جدید و جذاب رسانه‌ای استفاده کنیم؛ پادکست‌ها و عکس‌نوشته‌ها، از موثرترینِ این قالب‌ها محسوب می‌شوند.

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

مدیرعامل خبرگزاری بسیج همچنین بیان کرد: مهارت‌افزاییِ مردم در عرصه‌های مختلف، یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه است؛ از همین رو خبرنگاران باید با دقت و نکته‌سنجی بالا، مسائل را رصد کنند و راهکارهای عملی مناسب را به مخاطبان و جامعه هدف خود ارایه دهند.

رسانه‌ای پیشرو خواهد بود که  الگومحوری، عرصه‌محوری، جغرافیامحوری و جهان‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد/ نباید در مقوله اطلاع‌رسانی‌ و جهاد تبیین، از سرعت پیشرفت فناوری‌ها و دایره رقابت، عقب بمانیم

وی در ادامه، «جهان‌گرایی» را یکی دیگر از ویژگی‌های رسانه‌های پیشرو دانست و گفت: ما نباید در حوزه انتشار اخبار و وقایع روز بین‌المللی، از سایر رسانه‌ها عقب بیفتیم و ضروری است که در این زمینه، اهتمام و تلاش مضاعف‌تری نسبت به گذشته داشته باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج با بیان اینکه امروز «شبکه‌سازی» به یک عنصر اصلی و یک ضرورت تبدیل شده است، تصریح کرد: شبکه‌سازی از چندین مزیت از قبیل کاهش هزینه، ارتقای توان عملیاتی و ... برخوردار است.

نیک‌آمال در پایان، «سوژه‌یابی» را چاشنی اصلی تولید محتوا دانست و با بیان اینکه تهیه بانک سوژه، یک مقوله تاثیرگذار در موفقیت خبرنگاران محسوب می‌شود، گفت: ما امروز می‌توانیم با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی و مطالعه میدانی، به نیاز مخاطب پی ببریم و در همان راستا، تولید محتوا کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار