به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام به نقل از ایرنا، «سیدزاهدین چشمهخاور» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان ایلام اظهار کرد: در این محور به دلیل فقدان ترانشه و سربالایی در سمت راست جاده و همچنین وجود دره و پرتگاه در سمت راست، نیاز به طراحی ویژهای وجود دارد که مشابه آن در کشور ایجاد نشده است.
وی افزود: احداث یک کوه به ارتفاع ۶۰ متر و طول ۳۵۰ متر در سمت راست، حداقل ۸۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی نیاز داشت که در عمل بسیار زمانبر خواهد بود و بر این اساس باید از روشهای نوین استفاده کرد.
چشمهخاور با اشاره به انجام مطالعات، شناسایی و جانمایی ۲ مقطع، بیان کرد: بعد از طراحی و پیادهسازی طرح بر روی زمین، از ۲ هفته گذشته عملیات اجرایی احداث شیبراههها توسط اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان مهران هماکنون در فاز عملیات خاکبرداری و خاکریزی فعال است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام عنوان کرد: میزان عملیات خاکبرداری و خاکریزی این پروژه بیش از هشت هزار متر مکعب پیشبینی شده و لایه نهایی شیبراههها با مصالح و دانهبندی باز و فاقد تراکم به منظور کنترل بهتر خودروهای خروج اضطراری، در حال آمادهسازی است.
چشمهخاور تأکید کرد: با توجه به اهمیت پروژه، پیشبینی میشود بهرهبرداری از یکی از شیبراههها در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری اجرایی شود و اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برای آن برآورد شده است.
وی اضافه کرد: احداث شیبراهه ویژه سرازیری به روش اصطکاکی در مجموعه نهادهای نظارتی و قضایی استان در چندین جلسه و همچنین در مجموعه کمیسیون ایمنی راههای استان مورد بررسی قرار گرفته و هماکنون این پروژه بینظیر در حال اجرا است.
مسیر ایلام به مهران یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان ایلام در زمینههای تردد زوار عتبات و حمل و نقل کالا است