به گزارش خبرنگاربسیج ازخمینیشهر؛ سید حمید طاهری شب گذشته_سه شنبه شانزدهم بهمن_درسومین نشست راهبری شورای رسانه بسیج شهرستان ضمن تبریک ایام اعیاد شعبانیه و ایام الله دهه فجر به بررسی فعالیتهای گروههای تولید محتوا در راستای رویدادهای اجتماعی و سیاسی پرداخته و اظهار کرد: در سطح کشور،حدود ۳۰ تا ۴۰ گروه تولید محتوا در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: این گروه های تولید محتوا با فعالیت گسترده در شبکههای اجتماعی مختلف از جمله توئیتر و اینستاگرام از طریق ارسال عکس نوشته، اینفوگرافی، ارسال ویدئو وامثال آن در موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به تحلیل اتفاقات روز جامعه پرداخته ونقش پررنگی در فضای مجازی ایفا میکنند.
معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان کمک به تولیدات مردمی را از اهداف این گروهها دانست وخاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان در مساجد، مدارس و سایر فضاهای اجتماعی با دوربینهای غیرحرفهای تولید محتوا میکنند، این گروهها با ارائه آموزش های لازم درتلاش هستند تا تولیدات محتوای مردمی در پویش ها ومناسب های مختلف همچون 22 بهمن، ایام رمضان و...با استفاده از گوشیهای موبایل و ابزارهای ساده را به شکلی حرفهایتر و دقیقتر به تصویر کشیده شود.
طاهری پس از اعلام تمایل به همکاری رسانه ای با اعضای بسیج رسانه ادامه داد:سوژهیابیهای خاص و هدفمند نظیر گرفتن عکسهای ویژه از راهپیماییها، شعارها، حضور خانوادگی و مشاغل مختلف در این فعالیتها انجام میشودکه به طورمثال نگاه به جزئیات و تهیه گزارشهای متنوع از مشارکت مردمی در روز راهپیماییها،انگیزههای حضور،خانوادههای شهدا و جانبازان، افراد با شغلهای خاص و حتی افرادی که به سختی به راهپیمایی میآیند با اهمیت،تأثیرگذار وموجب انتقال انگیزهها و پیامهای مردمی به مخاطب شده است.
وی افزود: فعالیت گروههای تولید محتوا، به نوعی نشاندهنده تلاش برای بازنمایی واقعیتر از مردم و مشارکت آنان در وقایع ملی است، فلذا با طراحی پرسشهای هدفمند، خاص وجذاب،پرهیز از پرسشهای کلیشهای در مواقع حساس، نظیر 22 بهمن، میتوانند آثار خود در قالبهای مختلف از جمله ویدئو، گزارش و عکس را به اشتراک بگذارند و همچنین به فرهنگسازی در فضای مجازی و اجتماعی بپردازند.