همیشه تعدادی از دانش آموزان خوش ذوق و با سلیقه بودند که برای راهروهای خالی مدرسه، روزنامه دیواری تهیه می کردند. یا تعدادی از آنها با نصب کاریکاتور رسم شده و یا تکه هایی از روزنامه ها و مجلات چاپ شده، مطالبی را که برای خودشان مفید بود را به اشتراک می گذاشتند. در گذشته که استفاده از فضای مجازی برای تبادل اطلاعات و انتشار اخبار و مقالات بسیار کمتر از عصر کنونی بود و انتشار روزنامه ها، مجلات و کتب گوناگون، پرکاربرد ترین و ارزان ترین ابزار آموزشی و انتقال مفاهیم بود، عموم جامعه و دانش آموزان نیز انس بیشتری با مطالعه داشتند. در آن زمان یکی از بستر های پر طرفدار انتقال اخبار، اطلاع رسانی ها، مفاهیم دینی، علمی، ورزشی و ... تابلو اعلانات مدارس بود.
تعدادی از دانش آموزان، با مطالعه و بررسی نشریات و استخراج مطالب آموزنده و با استفاده از ابتکار و ذوق هنری خود، اقدام به نصب تولیدات فرهنگی بر روی تابلو اعلانات مدرسه می نمودند. سایر دانش آموزان نیز معمولا در زنگ های تفریح و در ایام فراغت، به مطالعه این مطالب می پرداختند. بسیاری از دانش آموزان ازطریق تابلو اعلانات مدرسه از فرا رسیدن مناسبت های ملی و مذهبی با خبر می گشتند. اما با گذشت زمان، فضای مجازی عرصه را بر سایر رقبای تبلیغی و رسانه ای خود تنگ تر کرد و انتشار و انتقال مفاهیم و اخبار شکل جدیدتری به خود گرفت. اما این مسئله موجب نشد تا تابلو اعلانات مدرسه کاملا بلا استفاده گردد. این بستر فرهنگی و تبلغی بسیار تاثیر گزار در عین سادگی، همچنان مورد استقبال مخاطبین بوده و یکی از نماد های فعالیت تشکل های دانش آموزی بالاخص بسیج دانش آموزی در مدرسه است. دانش آموزان بسیجی با علاقه و به شکل هنرمندانه اقدام به تولیدمحتوا و تزیین برد مدرسه می نمایند.اطلاعیه ها، نشر مطالب آموزنده علمی، مذهبی، فرهنگی، نصب آثار هنری دانش آموزان از جمله خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، برگزاری مسابقات فرهنگی و... از جمله زمینه های فعالیت دانش آموزان در بستر فرهنگی تابلو اعلانات می باشد.