به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سهرابی بیدار در مراسم افتتاحیه نظارت عالیه بر عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان که با حضور نمایندگان شرکت توانیر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مشترکین ما در استان بیش از ۸۴۸ هزار مشترک و طول شبکه توزیع ما حدود ۲۰ هزار کیلومتر است.
وی با بیان اینکه پیک بار استان ۸۳۰ مگاوات است، افزود: تعداد ترانسفورماتورهای ما در استان ۲۰ هزار و ۱۸۰ دستگاه و ظرفیت آن ۲ هزار و ۵۵۹ مگاولت آمپر است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به میزان مصرف انرژی در بخشهای مختلف گفت: مشترکین خانگی ۷۹.۹ درصد از مشترکین ما را تشکیل میدهند که ۳۳.۶ درصد مصرف انرژی را دارند.
وی افزود: بخش عمومی نیز ۴.۲ درصد مشترکین با ۸.۳ درصد مصرف، بخش صنعتی ۰.۸ درصد مشترکین با ۱۴.۸ درصد مصرف و بخش کشاورزی ۱.۷ درصد مشترکین ما هستند که با ۳۲.۸ درصد مصرف انرژی سهم قابلتوجهی از مصرف را دارند.
سهرابی بیدار تصریح کرد: ۱۳.۲ درصد مشترکین نیز با ۸.۳ درصد مصرف در بخش سایر مصارف و ۰.۴ درصد مشترکین با ۲.۲ درصد در بخش معابر هستند.
وی با بیان اینکه ماموریت ما توزیع برق به صورت مطمئن و پایدار و تأمین و عرضه برق با رویکرد اقتصادی در چارچوب قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه است، گفت: در راستای تحقق این امر چهار استراتژی کلیدی از قبیل هوشمندسازی شبکه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، بهبود بهرهوری و مشتریمداری و ارتباط دو سویه با ذینفعان تدوین شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به دستاوردهای این شرکت گفت: راهاندازی مرکز مدیریت هوشمند انرژی، افزایش گروههای عملیاتی از ۳۲ اکیپ به ۹۰ اکیپ، رویت پذیری و کنترلپذیری مشترکین سه فاز و دیماندی، مانیتورینگ ولتاژ و کنترل فیدرهای بحرانی و غیره از دستاوردهای ما در حوزه هوشمندسازی بوده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارتقاء و افزایش قابلیت اطمینان شبکه افزود:در این حوزه نیز اصلاح و بهسازی شبکه ۶۲۲ روستا شامل تعویض و جابجایی ۵ هزار و ۳۰ اصله پایه، مقاومسازی شبکه ۲۰ کیلوولت با تعویض یک هزار و ۸۵۶ پایه فرسوده، احداث ۳۴۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط و احداث و تبدیل ۸۱۳ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار انجام شده است.
سهرابی بیدار تصریح کرد: در حوزه بهبود بهرهوری، اتوماسیون شبکه در راستای کاهش مدت زمان خاموشی و انرژی توزیع نشده، پیگیری و هماهنگی برای احداث 2 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی جدید، اجرای بیش از ۱۲۳ هزار نفرساعت دوره آموزشی، برگزاری ۱۹ مانور عملیاتی و غیره صورت گرفته است.
وی ادامه داد: نصب و تعویض ۲۷ هزار و ۹۶۱ دستگاه چراغ LED شهری و روستایی، اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف و ایمنی با استفاده از تمام ظرفیتهای اطلاعرسانی، انجام تبلیغات محیطی گسترده، برگزاری میز خدمت و کاهش نرخ انرژی توزیع نشده از ۰.۸۶ دقیقه در روز به کمتر از ۰.۷ دقیقه در روز از اقدامات صورت گرفته در محور مشتریمداری و ارتباط مستمر و دوسویه با مشتریان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در زمان مدیریت بار نیز از سه روش به مشترکین اطلاعرسانی میشود که با ورود شناسه قبض برق از طریق کد دستوری، ربات هوشمند در پیامرسان بله و سایت شرکت میتوانند برنامههای مدیریت بار خود را دریافت کنند.
وی از برنامههای توسعه انرژی تجدیدپذیر خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر۵۱ مگاوات نیروگاه خورشیدی فعال در استان داریم و ۱۳۷ مگاوات نیروگاه جدید در حال اجرا است و یک هزار و ۵۰۰ مگاوات نیز در مرحله صدور مجوز هستند.
سهرابیبیدار با تأکید بر ضرورت تمرکز بر بهبود کیفیت خدمات و افزایش قابلیت اطمینان شبکه گفت: کاهش تلفات شبکه، بهبود ساختار نیروی انسانی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و ارتقای خدمات مشتریان از اولویتهای سال آینده است و امیدواریم با اجرای این برنامهها، شرکت توزیع برق همدان به یکی از شرکتهای پیشرو در کشور تبدیل شود.
* ارزیابیهای عملکردی با هدف تبادل تجربیات صورت میگیرد
سرپرست گروه نظارت عالیه بر بهرهبرداری شرکت توانیر نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در توزیع برق استان همدان با اشاره به چالشهای اخیر صنعت برق و اقدامات انجامشده در این حوزه اظهار کرد: زمستان گذشته شرایطی سختتر از تابستان را تجربه کردیم، اما با تلاش همکاران، این بحرانها مدیریت شد.
علیرضا کشانی عنوان کرد: در کنار بحرانها و سختیها، فرصتهایی نیز وجود دارد و یکی از جنبههای مثبت این چالشها معطوف کردن توجه همگان به اهمیت بحث برق و ناترازی انرژی در کشور بود.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد تغییرات چشمگیر و جهش خوبی در توزیع برق هستیم، گفت: این ارزیابیها نیز با هدف انتقال تجارب بین همکاران برگزار میشود.
سرپرست گروه نظارت عالیه بر بهرهبرداری شرکت توانیر تصریح کرد: اقدامات خوبی در استان همدان را در حوزه توزیع برق در بحث زیباسازی و مبلمان شهری و نظمدهی به کابلها در سطح بازار انجام شده است که میتواند الگوی خوبی برای سایر استانها باشد.
وی با تأکید بر اهمیت ارزیابیهای دورهای، بیان کرد: ارزیابیهای منظم به بهبود عملکرد شرکتهای توزیع کمک میکند و میتواند با تبادل تجربیات منجر به ارتقای کیفیت خدمات در سراسر کشور شود.
انتهای پیام/