۱۴ / ارديبهشت / ۱۴۰۴ - 04 May 2025
16:25
کد خبر : 9684933
۱۵:۳۰

۱۴۰۴/۰۲/۱۳
گزارش بسیج از بانوی فرهنگی که معتقد است معلمی عشق و هنر است؛

تربیت ایرانی اسلامی اولویت من در مدرسه است

ویدا یوسفی گفت: تربیت ایرانی اسلامی اولویت من در مدرسه برای آموزش است و رشد علمی را در این بستر کار آمد می دانم.

 

قزوین_ به گزارش بسیج، معلمی شغل انبیاست، جمله‌ای تاریخی از امام مستضعفان که پس از انقلاب به معلمین جایگاه رسالت انبیا داده شد زیرا سنگ بنای جامعه و مدیران آینده توسط معلمان بنا می شود. پس از اینکه آموزش و پرورش با تهاجم گسترده فرهنگی مواجهه شد و خصوصی‌سازی در تعلیم و تربیت جای پای خود را باز کرد، آموزش بر تربیت و تعلیم پیشی گرفت.

 

 امروز دغدغه اصلی مردم تربیت و آموزش در فرآیند تحصیل است تا تعهد و تخصص در جامعه شکل گیرد، شهید مطهری به عنوان الگوی بی بدیل معلمی از روش خاص اقناع‌سازی تربیت اسلامی ایرانی و آموزش تخصصی استفاده می کرد به مناسبت هفته معلم و سالروز شهادت شهید مطهری خبرگزاری بسیج، گزارشی از خانم ویدا یوسفی معلم نخبه و مدیر مدرسه دخترانه پروین اعتصامی تهیه کرده که از نظر مخاطبین می گذرد.

 

خانم ویدا یوسفی بیش از ۷ سال است که به طور رسمی وارد آموزش و پرورش شده است و به عنوان یک معلم جوان و موفق توانسته تاثیر خوبی بر رفتار دانش آموزان داشته باشد.

 

 خانم یوسفی ضمن تبریک هفته معلم به همکاران معتقد است: معلمی یک هنر و عشق است و از اینکه به فرزندان این مرز و بوم می آموزم بسیار لذت می برم، من بچه‌ها را خیلی دوست دارم و معتقدم دنیا بدون بچه‌ها معنی ندارد و امیدوارم در این عرصه در وظیفه خطیر خودم در تعلیم و تربیت دانش آموزان سربلند باشم.

 

ویدا یوسفی می گوید: من به تربیت ایرانی اسلامی معتقدم و در این زمینه توانستم کارهای خوبی برای دانش آموزان دختر انجام دهم، نماز جماعت و کلاس‌های قرآن و توجه به حجاب از اولویت کارهای تربیتی بنده است. لذا در مدرسه پروین اعتصامی به عنوان مدیر شرایط خوبی برای دانش آموزانی که حجاب را رعایت و نماز را اقامه می کنند جوایزی در نظر گرفته شده است و این باعث تشویق دانش آموزان در مقوله رعایت حجاب اسلامی، رفتار و اخلاق حسنه شده است که تاثیرات آن ملموس است و باعث تشویق سایر دانش آموزان و نگاه مثبت به حجاب و شئونات اسلامی شده است.

 

خانم یوسفی در خصوص شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب در حوزه‌های خانوادگی، اجتماعی، مواد مخدر، طلاق و یا بد سرپرستی می گوید؛ در ابتدای ثبت نام با فرم‌های مخصوص هر نوع مشکل و آسیب را شناسایی می کنیم و برای رفع آنها با سازمان‌های مختلف ارتباط می گیریم لذا دانش آموزانی که مشکل بد سرپرستی، مواد مخدر خانواده داشته باشند یا به خاطر اختلاف پدر و مادر دچار چالش هستند سعی می کنم در محیط مدرسه با دادن مسئولیت به آنها خلا توجه در خانواده را پر کنیم و با خانواده‌های آنها صحبت می کنیم اگر نیاز به مشاوره داشته باشند به مرکز مشاوره آموزش پرورش معرفی می شوند تا به راحتی حرف‌ها زده شود و برای رفع مشکلات راه حل پیدا کنند، این باعث خواهد شد که دانش آموز در مدرسه احساس امنیت کند و اعتماد بین معلم و شاگرد برقرار شود می‌تواند به بخشی از مشکلات روحی روانی شاگردان پاسخ داده شود.

 

خانم یوسفی در بیان خاطره‌ای از دوران معلمی می گوید: دانش آموزی داشتم کلاس پنجم ابتدایی بود و خانواده از دست ایشان مستأصل شده بود، من با این دانش آموز ارتباط گرفتم و در درس‌ها کمکش کردم و هر وقت می توانست در زنگ تفریح با وی همکلام می شدم و حرف‌های این دانش آموز را می شنیدم.

 

 وی بسیار استرس داشت اما من با تلاش توانستم مشکل این دانش آموز را در درس و اخلاق حل کنم و پس از ۳ سال در روز معلم برای من دسته گل می آورد و این اتفاقات برایم بسیار لذت بخش است.

 

خانم یوسفی نخبه فرهنگی می‌گوید: از نظر من معلمی یک هنر و عشق است. هرکس به دنبال ثروت مادی است معلمی را انتخاب کند زیرا ساختن انسان‌ها ارزش معنوی دارد من به مادیات توجه چندانی ندارم در حدی که اموراتم بگذرد کفایت می کند اما برای ساختن فرزندان ایران، شاد کردن دلها، آموزش و تربیت نسل ها بسیار حریص هستم و هرچقدر کار کنم علاقه ام برای ادامه مسیر بیشتر خواهد شد.

 

همواره پوشه کار دانش آموزان را نگاه می کنم تا در صورت لزوم بتوانم به آنها کمک کنم، اصلا معلمی یعنی ساختن جامعه، انسان بودن، تعهد و تخصص را به نسل ها منتقل کردن و الگوهای مناسب برای کودکان و نوجوانان ترسیم کردن تا در ادامه مسیر دوار لغزش نشوند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

صادق چگینی
خبرنگار: صادق چگینی

گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید