خبرگزاری بسیج _ سردار نائینی معاون روابط عمومی کل سپاه صبح امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت در دومین همایش ملی «مدار امید» و در جمع شبکه عظیم روابط عمومی بسیج با بیان اینکه هدف روابط عمومی پیوند دادن دلهاست و کار روابط عمومی روز و شب ندارد، گفت: روابط عمومی برای مقابله با جنگ روانی دشمن دائما در حال انجام عملیات است.
سردار نائینی با اشاره به اینکه نگاه غرب به رسانه یک نگاه پروپاگاندایی و تبلیغاتی است، اما نگاه ما به روابط عمومی بصیرتی است، عنوان کرد: ما باید با هویت خودمان یک روز را مانند روز خبرنگار برای روابط عمومیها به ثبت برسانیم.
معاون روابط عمومی کل سپاه اضافه کرد: روابط عمومیها و مدیران رسانهها و فعالان رسانهای مسئولیت خطیر تولید سرمایه اجتماعی را دارند که مهمترین مولفه است و شاخصهای مهم آن منزلت، ایمان و معنویت است.
سردار نائینی تاکید کرد: روابط عمومیها مسئول تصمیم سازمانها هستند و مدیران روابط عمومی منزلت و اعتماد تولید میکنند؛ شما امروز افسران جنگ نرم هستید که دشمن از طریق آن جامعه را ناامید میکند.
وی با بیان اینکه افکار عمومی مولفه اصلی قدرت است، یادآور شد: نگاه به ژئوپلتیک قدرت از منظر رسانهها و انعکاس اخبار حائز اهمیت است.
معاون روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: امروز رسانههای معاند علیه جمهوری اسلامی تصویر میسازند و سعی میکنند نگاه غیرواقعی از ایران به جهان پیرامون انعکاس دهند.
سردار نائینی گفت: تصویری اشتباهی که ترامپ دوره گرد قمارباز از ایران میسازد، متفاوت از تصویری است که دستگاههای امنیتی آمریکا از ایران میسازند؛ دستگاههای امنیتی آمریکایی، ایران را یک کشور قدرتمند و مستقل و برهمزننده نظم تعریف شده، معرفی میکنند.
وی با اشاره به ابعاد مختلف جنگ شناختی و رسانهای دشمنان علیه ایران، تاکید کرد: رسانههای غربی سعی میکنند ایران را یک کشور عقبمانده و وابسته به روسیه و چین معرفی کنند.
معاون روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه دشمن تلاش میکند مسئولان را در بین توده مردم تخریب کند، اضافه کرد: امروز در حوزه رسانه باید تلاش کنیم تصویرسازیهای غلط و دروغین دشمن را برهم بزنیم؛ همچنین باید در مقابل گفتمان مایوس سازی دشمن، گفتمان مقاومت و پیشرفت را ترویج دهیم.
سردار نائینی با اشاره به اینکه دشمن تلاش میکند تا جنگ رسانهای را به نفع خود تغییر دهد، تصریح کرد: رسالت ما این است که جنگ رسانهای و شناختی دشمن را بشناسیم و مطابق با آن آرایش جنگی بگیریم.
وی با بیان اینکه مدیریت روابط عمومی کاری سخت و پیچیده و ترکیبی از مدیریت و مهارت است، گفت: ما باید دانش خود را افزایش دهیم و اشراف خوبی روی جنگ روانی دشمن داشته باشیم.
سردار نائینی با بیان اینکه در میدان عمل باید ابتکار پیشدستانه داشته باشیم و دشمن را مجبور کنیم در میدان عملیات ما بازی کند، تصریح کرد: عملیات روانی بخش قابل توجهی از عملیات رسانهای دشمن است و یک تهاجم رسانهای به حساب میآید.
معاون روابط عمومی کل سپاه با اشاره به اینکه ایران امروز یک قدرت منطقهای است، گفت: ترویج گفتمان مایوسسازی یکی از تاکتیکهای مهم دشمن است که باید در مقابل آن دستاوردهای انقلاب را با سازوکارهای مختلف ترویج داد؛ همچنین باید زیر ساختهای اقتصاد، عدالت، رفاه و توسعه اجتماعی را در قالب جهاد تبیین مطرح کنیم.
وی با بیان اینکه در عرصه رسانهای نباید مقهور دشمن شد، ادامه داد: باید گفتمان انقلاب اسلامی تبیین شود و اگر این موضوع درست تبیین نشود، همه چیز تحت الشعاع قرار گرفته و پوچ و بی هویت میشود؛ تکهای امروز دشمن نتیجه پاتکهای ما است و همیشه باید در حوزه آفند و پدافند آماده باشیم.
انتهای پیام/