قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد.
داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفای استان قزوین در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت شهید آیت الله رییسی و تیم همراه در حادثه سال گذشته بیان کرد: سال گذشته گرمترین سال در جهان بود و امسال پیش بینی ما این است تابستان امسال ۲ درجه گرمتر از سال گذشته خواهد بود و با افزایش دما، حدود ده درصد مصرف آب افزایش می یابد.
وی ضمن تقدیر از استاندار قزوین به دلیل پیگیری ویژه آبرسانی به استان گفت: طرحهای آبرسانی از سدهای طالقان و بالاخانلو هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اما اقدامات و پروژه های مربوطه در حال اجراست.
مدیرعامل آبفای استان قزوین اظهار کرد: توسعه و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع و انتقال، حدود ۲۶۴ کیلومتر سال گذشته انجام شد و ۴۷ حلقه چاه جدید وارد مدار بهره برداری در بحث شهری و روستایی شد.
بیرنوندی عنوان کرد: در حوزه فاضلاب استان دو پروژه تصفیه خانه آبگرم در حال افتتاح است و پروژه آبیک با ظرفیت ده هزار و سیصد متر مکعب با رفع مشکلات چندین ساله، فاز مایع آن وارد مدار شده و یکی از بهترین تصفیه خانه های استان است که وارد مدار آزمایشی شده و در آینده نزدیک رسماً وارد مدار بهرهبرداری خواهد شد. تصفیه خانه شریفیه نیز در حال اجراست و چشم انداز ما اتمام پروژه تا دو سال آینده است.
وی افزود: در بحث تنش آبی، از انتهای شهریورماه برنامه ریزیهایی صورت گرفت و بیش از ۲۶ جلسه تنش آبی در استان داشتیم. حفر ۳۲ حلقه چاه جزو برنامههای ما بود که تاکنون ۱۶ کیلومتر خط انتقال انجام شده و
در بخش روستایی ۳۰ حلقه چاه و در بخش شهری ۲۴ چاه و مجموعا ۵۴ حلقه چاه شهری و روستایی حفر شده است.
مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآور شد: موضوع انشعابات و اصلاح الگوی مصرف نیز با توجه به شرایط کشور در حوزه اصلاح الگوی مصرف، حدود ۱۱ هزار لیتر به ازای هر خانوار مصرف در نظر گرفته شده و در سال گذشته طبق آمار موجود ۱۳ درصد مشترکین ما خوش مصرف بودند و مشترکین دو برابر الگو مصرف ۵۷ درصد و جمعا ۷۰ درصد مشترکین ما خوش مصرف و ۲۲ درصد بد مصرف بودند.
بیرنوندی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته با همکاری و همراهی مردم عزیز، شرایط تقریبا خوبی در بحث آب داریم هرچند هنوز زمان استفاده از کولرها آغاز نشده است. یکی از کارهای خوب ما خدمات غیر حضوری است چرا که به دنبال ارائه خدمات غیرحضوری جهت راحتی مشتریان هستیم و ۲۲ خدمت به صورت الکترونیکی انجام می شود. سیاست ما این است تمام خدمات در بستری انجام شود که کمترین زحمت برای مشتریان داشته باشیم.
وی اضافه کرد: کشورمان کم آب و امکانات ما محدود است و رسانه های در بحث اطلاع رسانی می توانند موجب مدیریت زمانهای پرمصرف سال و الگوی مصرف شوند.
انتهای پیام/۱۰۱۰