فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: شهدا در راه دفاع از اسلام تردید نکردند و از تهدید دشمن نهراسیدند، مِن و مِن و چه کنم چه کنم در کلامشان نبود و سر از پا نشناختند و تحت امر ولی امر خویش در میدان حاضر شدند و جان شیرین خود را تقدیم کردند.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۱۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی شامگاه امروز در یادواره شهدای روستای عبداللهی اظهار کرد:جوانان و نوجوانان ما باید از تاریخ درس بگیرند و بدانند نورانیت و تابندگی خورشید اسلام که بعد از پیروزی انقلاب مجددا احیا شد در چه فراز و فرودی قرار گرفته است.

وی افزود: آنچه را که در انقلاب اسلامی درس گرفته ایم این است که اسلام بعد از بعثت نبی مکرم اسلام و بعد از انقلاب اسلامی مجددا به یک تابندگی، تلالو و درخشندگی دیگری رسیده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه مسیر انقلاب را امام راحل برای امت اسلامی فراهم کرده است، بیان داشت: پس از سالیان دراز از محدودیت های دنیای استکبار علیه اسلام مجددا پس از انقلاب اسلامی مفاهیم دینی، قرآن کریم، روایات اهل بیت(ع) و احکام الهی احیا می شوند.

سردار صادقی اذعان کرد: همه دشمنی هایی که شما در عرصه انقلاب اسلامی می بینید بهانه است و آنچه را که برای دشمن بسیار سخت است احیا اسلام ناب است لذا ما نباید گذشته را فراموش کنیم، باید دشمنان را بشناسیم، راهبرد های دشمن را درک کنیم و مسیری را که امام (ره) برای ما ایجاد کرده به درستی طی نماییم.

به گفته وی؛ آنچه را که دشمن را به ستوه درآورده است اسلام خواهی شماست و آنچه را که دشمن را وادار می کند با همه ظرفیت هایش علیه امت اسلامی اقدام کند توجه شما به احکام اسلامی است و لذا ما در انقلاب اسلامی به دنبال اسلام ناب، ایجاد عدالت اسلامی، ایجاد مبارزه با دنیای استکبار، ایجاد ظرفیت ظلم ستیز علیه همه مظالم دنیای اسلام هستیم که این فرهنگ دنیای اسلام می باشد.

* دنیای استکبار با تمام وجود علیه عرصه اسلام خواهی مردم قد علم کرده است

فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: یکی دو روز قبل از  28 مرداد این اراده سر گرفته بود که دولت پهلوی را سرنگون و دولت مردمی برپا کنند که در 60 سال پیش ندای آزادی خواهی شما توسط دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا دچار مشکل شد و ظرف 48 ساعت رفتار مردم ما را تغییر دادند و پهلوی را روی کار آوردند و 25 سال انقلاب اسلامی را به معطلی کشاندند.

سردار صادقی با اشاره به اینکه دشمن تجربه بزرگی برای انقلاب های مردمی، اسلامی و دینی دارد ابراز کرد: باید حواس و توجه مان به حیله های دشمن باشد لذا آنچه را که ما در 28 مرداد تجربه کردیم این بود که امت تحت امر ولی اش عمل نکرد و سبب شد این حرکت به تاخیر بیوفتد و 28 سال حاکمیت تمام قد آمریکا را تا سال 57 داشته باشیم و این درس و پندی از تاریخ است که اگر دشمن بخواهد فاصله ای بین امام و امت اندازد باید با دقت و بصیرت مانع شویم.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی 39 سال با این رمز با موفقیت به حرکت خود ادامه می دهد اما دشمن از پا ننشسته و باید همواره به هم متذکر شویم که آنچه را که در تاریخ عامل شکست و آنچه را که عامل موفقیت ماست به هم یادآوری کنیم و دشمن را فراموش نکنیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه با ذره ای غفلت دشمن در کمین گاه است، گفت: دراین 39 سال پیروزی انقلاب اسلامی به فضل اللهی و ارادت شما به ولی امر سبب شده تمام تهدیدات دشمن را به دشمن برگردانید و در هیچ عرصه ای فرصت به موفقیت دشمن نداده ایم.

سردار صادقی ادامه داد: آنچه را که دنیای استکبار در حال مواجهه با آن است، بی عملی در قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی اوست که نمی تواند در میدان های نبرد عملیات موفقیت آمیز داشته باشند  و نمی توانند در میدان های نبرد پیروزی هایی که مد نظرشان است به دست آورند و از قدرت های سیاسی، نظامی و اقتصادی استفاده کنند لذا این صحنه ای است که انقلاب اسلامی و شما مردم در پیروی از ولی امر خود ایجاد کرده اید.

* حرکت شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در استمرار حرکت امام حسین(ع) است

وی با بیان اینکه دشمن زبان قدرت می فهمد نه زبان دیپلماسی خاطر نشان کرد: ما در انقلاب اسلامی یاد گرفتیم از امریکا نترسیم و در مقابله با او با قدرت در خاکریز اول بایستیم لذا تردید از تهدید دشمن اولین شکست ماست ما در هیچ جای تاریخ در میز مذاکره موفقیتی به دنیای استکبار نداشتیم ولی هر وقت دشمن را در میدان دیدیم دشمن به ذلت تبدیل شد و این عرصه موفقیت ماست و درس انقلاب اسلامی و درسی است که شهدا به ما داده اند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار داشت: شهدا در راه دفاع از اسلام تردید نکردند و از تهدید دشمن نهراسیدند، مِن و مِن و چه کنم چه کنم در کلامشان نبود و سر از پا نشناختند و تحت امر ولی امر خویش در میدان حاضر شدند و جان شیرین خود را تقدیم کردند لذا در این راه با خدا معامله کردند و این موفقیت نور علیه ظلمت را در تاریخ انقلاب به ارث گذاشتند که امروز بزرگترین میراث شهدا انقلاب اسلامی در دست ماست.

سردار صادقی در ادامه مطلب خطاب به مردم گفت: همانطور که شما از محرم، امام حسین(ع) و کربلا پاسداری می کنید این همان الگو و همان حرکت است لذا حرکت شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در استمرار حرکت امام حسین(ع) است و این درس بزرگ تاریخ اسلام ماست و تا زمانی که این روند ادامه دارد پیروزی با اسلام است.

به گفته وی؛ عرصه ما در مقابله با دنیای استکبار هسته ای، حقوق بشر، علمی و علوم فناوری نیست دشمنان خیلی سندهای برتری نسبت به این موارد دارند ولی آنچه را که دشمن را به ذلت کشانده اسلام خواهی مردم ماست.

* شهدا حیثیت اسلام را با از دست دادن سر و جان میخرند

فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان داشت: هرجا حرکتی به وجود می آید شهدا عزت می آفرینند و درجایی که بعضی نمایندگان خدشه ای به حیثیت جامعه اسلامی ما با سلفی گرفتنشان به وجود می آورند فردی به نام شهید حججی همه ی این خدشه های حیثیتی جامعه را با شهادت خود پاک می کند.

سردار صادقی افزود: چهره شهید حججی و چهره دشمن یک تصویر تمام نما از جبهه حق و باطل و نماینگر نور و ظلمت است و این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است که ما باید در این مسیر ثابت قدم بمانیم، عزتمندانه دفاع کنیم و از تجربه تاریخ پند بگیریم.

وی صبر و شکیبایی رزمندگان، استقامت و اسوه شدنشان در چنگال دشمنان را درس بزرگی دانست و گفت: در دفاع مقدس ما تنها در مقابل یک کشور نبودیم و از 36 کشور اسیر داشتیم این جنگ، جنگ جهانی علیه انقلاب اسلامی بود که استقامت، جدییت، حضور و تجلیل و ولایتمداری آزادگان توانست این حرکت ناب دفاع مقدس را به دفاع از حرم تبدیل کند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه تدبیر فرمانده معظم کل قوا این بود که اولین حرکت داعش در سوریه زدن انقلاب اسلامی هست، بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمان داد تا داعش در سوریه و عراق ادب شود چرا که موفقیت داعش در جبهه مقاومت قطعا سرمه ای به پیکره انقلاب اسلامی است.

سردار صادقی با طرح این سوال که جان و سر در دفاع از اسلام چه ارزشی دارد؟ گفت: شهید خوش محمدی که شانزدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان است زمانی که ایشان را آوردند سر و دو دست نداشت و پای وی نیز از مچ قطع بود.

وی ادامه داد: خانواده این شهید بزرگوار شهید را ادامه دهنده راه امام حسین(ع) می دانند مردی که بعد از خدمت پاسداری اش وقتی ندای فرمانده اش را می شنود نگاه به بازنشستگی و سن و سالش نمی کند و تجربه اش را نیاز این راه می داند و حرکت می کند و در بار دوم از حضورش در جبهه مقاومت به شهادت می رسد و این رمز موفقیت ماست.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه به فضل الهی و حضور مدافعین حرم و بسیجیان حشد شعبی در عراق داعش را جمع کردید گفت: شما سیلی محکمی به دنیای استکبار زدید تمام راهبردهای آمریکا را در عراق بهم ریختید.

* برخی از مسئولین ما از تهدید بیشتر از تحریم می ترسند

سردار صادقی اظهار کرد: اگر دشمن اقدام نظامی نمی کند تنها به واسطه قدرت نظامی و دفاعی شما مردم است سیلی بزرگ مردم در هشت سال دفاع مقدس به امریکا سبب شده است که هنوز گیج باشند و نفهمند از کجا خوردند لذا دشمن را باید اینگونه ادب کرد.

وی افزود: دشمن به دنبال تحریم است و تهدید به تحریم برای دشمن مهم تر است چرا که احساس می کند برخی از مسئولین ما از تهدید بیشتر از تحریم می ترسند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اقتصاد را بزرگترین عرصه در تحریم دشمن عنوان و گفت: باید مبتنی بر فرمان ولی فقیه اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و مسئولان ما برای خروج این تهدیدات تحریمی باید راهکار داشته باشند چون سیاست ها و راهبردهای حضرت آقا ارائه شده است و مردم منتظر اقدام عملی از مسئولین هستند لذا پشتیبانی از اقتصاد مقامتی بدون حضور مردم امکان پذیر نیست.

* دشمن در تلاش برای قرار دادن ایران در انزوای سیاسی است

سردار صادقی با اشاره به انزوای سیاسی بیان داشت:  آنچه را که دنیای استکبار در حال دنبال کردن می باشد این است که ایران اسلامی را در یک انزوای سیاسی قرار دهند که حتی حرکت ایجاد داعش برای این بود تا چهره بدی از اسلام نشان دهند.

وی افزود: وقتی خداوند متعال عرصه اختلاف بین قطر و عربستان را به وجود آورد آنجاست که عربستان متوجه شد در چه تنگنایی قرار گرفته است و تنها مسیر تنفس کشور قطر جمهوری اسلامی است و مسئولین قطری اعلام کردند در هر شرایطی حاضریم امتیاز دهیم تا حاج قاسم سلیمانی یک روز در قطر بیاید و ما به آمریکایی ها بگوییم برند ما این است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: دشمن در حوزه انزوای سیاسی هر کاری می کند می بیند حرکت دیگری در صحنه جامعه جهانی به وجود می آید و در هیچ یک از سخنرانی های سران دنیای استکبار نیست که پدیده ایران اسلامی نباشد لذا تحریمشان انزوای سیاس ماست ولی عملشان خارج از این قاعده نیست چرا که شما در میدان واقعی نبرد با دنیای استکبار هستید.

* سپاه و بسیج استحکام بین امت و امام است

سردار صادقی تهدید جبهه داخلی را یکی دیگر از عرصه هایی دانست که دشمن به دنبال آن است تا جبهه متحد امام  و امت را دچار مشکل کنند و چهره ولی امر مسلمین را در نزد مردم مشوش نمایند.

به گفته وی؛ علت اینکه مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحریم قرار می گیرند این است که آنها می دانند آنچه را که باعث استحکام بین امت و امام است سپاه و بسیج است لذا با هوشیاری کامل باید حرکت دشمن را از ابتدا در نطفه خفه کنیم.

* حضور 200 هزار بسیجی حشد شعبی در عراق

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به مهار نفوذ انقلاب اسلامی توسط دشمن گفت: دشمنان شش سال در سوریه تلاش کردند و در خواست امتیاز دادند تا بشر اسد یک دوره استیفا دهد تا تنها دو هفته نباشد ولی جمهوری اسلامی قدرت گفتمانش آنچنان است که سران خبیث عربستان هم قبول کردند که بشار اسد باشد.

سردار صادقی ادامه داد: در عراق حرکت داعش سبب شده حدود 200 هزار بسیجی تحت امر آیت الله سیستانی تربیت شود و هر کاری می کنند تا این پدیده مردمی را مدیریت کنند تا از بین برود نمی توانند و این اتحاد در سوریه، لبنان، یمن و بحرین هم همینطور است.

وی قدرت حزب الله را به اندازه ای دانست که برای نابودی اسرائیل کافیست و در ادامه ابراز کرد: در همه عرصه ها مشاهده می کنید که عربستان در این مدت دو هفته اخیر به در و دیوار می زند تا محترمانه از یمن خارج شود یمنی که فقیرترین، محرومترین و ضعیف ترین کشور در حوزه نظامی و اقتصادی است لذا این اراده، عزم و توجه مردم به اسلام است که اینگونه دشمنان را از پا در آورده است.

* نوجوانان و جوانان ما شهدای خود را فراموش نکردند

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به نفوذ دشمن در داخل گفت: آنچه را که دشمن به شدت بر آن متمرکز است این است که با نفوذ در ظرفیت های تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی رفتار این نظام را تغییر دهد.

سردار صادقی بیان داشت: دشمن پنجه مسلح فولادی و تا قلب شهدای ما فرو رفته آمریکا را نمی بینند و در حوزه های دیپلماسی به نحوی عمل می کنند که ذهنیت نسل چهارم ما که نسل شهید حججی ها است عوض کنند لذا اینان مفاهیمی است که دشمن در حوزه نفوذ در دل و جان نسل جوان ما می گذارد.

سردار صادقی تاکید کرد: این یادواره های شهداست که باید تجدید میثاق را برای امت اسلامی، جوانان و نوجوانان به نحوی ایجاد کند که همواره در دل این جوانان شهید حججی ها بجوشد و در حال حاضر هم همینطور است.

وی در پایان بیان داشت: از شش گردان داوطلب به سوریه تنها توانستیم یک گردان را اعزام کنیم و این نتیجه حرکت انقلاب اسلامی است که با همه تهدیدات و مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد اما نوجوانان و جوانان ما شهدای خود را فراموش نکردند و این نتیجه لقمه حلال شما و نتیجه عمل روحانیت ماست .

انتهای پیام/

 
 
 
ارسال نظرات