سایه بی آبی بر سر روستاهای استان کرمانشاه؛
بی آبی در آبادی های (روستاهای) استان کرمانشاه به تدریج آبادی و آبادانی و رونق زندگی را از این روستاها برده است و بایستی شاهد کوچ اهالی این روستاها به شهرها باشیم.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۲۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلانغرب، مشکل کم آبی در روزهای گذشته در مناطقی از استان کرمانشاه دیده شد.

 

یکی از معضلاتی که اخیرا  گریبان گیر شبکه فرسوده و کهنه آب آشامیدنی  یکی از محرومترین  دهستان های گیلانغرب شده  قطعی و شکستگی های مداوم در شبکه آب رسانی روستاهای دور افتاده  دهستان ویژنان است که نارضایتی و نگرانی این مردم با اصالت را به همراه داشته است.

 

دهستان ویژنان یکی از دهستان های غربی  شهرستان گیلان غرب  با جمعیتی  نزدیک به 2500 نفر از است که همواره رنج و مشقت بی توجهی مسئولان را از حیث نداشتن راه مناسب، وضعیت  بهداشت و زیرساخت های ضعیف، نبود گاز و مهمتر از همه قطعی های مداوم  آب شرب در این روستا ها به جان خریده  و تحمل کاستی ها را با سرخ کردن صورت خود درک کرده است  و این مهم حقیقتا وضعیت معیشت مردم این دیار را به مخاطره انداخته است.

 

به دنبال گزارشات متعدد مردم و اهالی روستاهای این دهستان در خصوص مشکلات  قطعی  مداوم اب شرب چندین روزه این اهالی، بر آن شدیم تا این موضوع را با حضور در  دهستان ویژنان و روستاهای چم سورک پیگیری نماییم.

 

با حضور در این منطقه و در بدو ورود تعداد زیادی از اهالی روستاها بخصوص در دور افتاده ترین آنها یعنی چم سورک و روستای سرحال شیرزادی دیدیم که حقیقتا در شان این مردم مرزدار و متعصب به انقلاب نبود؛ آن ها رت در حالی که راهی مجاور رودخانه های فصلی حاشیه روستاها برای آوردن آب مورد نیاز خود بودند، دیدیم.

 

زنان، دختران و بچه هایی که هر کدام با ظرفی برای تهیه آب شرب خود از آبی که از زیر یک پل و در میان فاضلاب مجاورش جوشش می کرد، تلاش می کردند.

 

احداث شبکه آب رسانی  روستاهای دهستان ویژنان به سال های 60 برمی گردد که هر کارشناس  و مسئول دلسوزی باید بداند که این شبکه با بیش از 40 سال عمر مفید خود را کرده و اکنون وجودش فقط با قطعی های مداوم در این هوای گرم، آلام مردم محروم این منطقه را دوچندان می کند.

 

ارسال نظرات