نبود آب لوله کشی در یک روستای کنگاور؛
روستای حصار در شهرستان کنگاور فاقد آب لوله کشی است.
کد خبر: ۸۹۱۱۳۴۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگاور، روستای حصار در 22 کیلومتری شمال غرب شهرکنگاور با 107 خانوار و جمعیتی بالغ بر 456 نفر از جمله روستاهای محروم شهرستان به حساب می آید.

 

علی رغم قرارگرفتن روستا در جوار کوه امروله و پربارش بودن منطقه،این روستا با مشکل جدی آب مواجه است به طوری که مردم روستا از نعمت آب لوله کشی محرومند.

 

اهالی روستا از نبود امکانات گازرسانی و صعب العبور بودن روستا گلایه دارند، اما مشکل آب آشامیدنی در راس مشکلات خودنمایی می کند.

 

یکی از اهالی روستای حصار اظهار داشت: مشکلات روستا بسیار زیاد است و از لحاظ سوخت و آب آشامیدنی محرومند،به طوری که حدود 20 سال است با وجود وعده های مختلف و بهانه نبود بودجه فکری به حال لوله کشی آب نشده است.

 

وی افزود: در حالی که اکثر کشاورزی در این منطقه به صورت دیم است، ما مشکل آب داریم و این مشکل موجب کاهش سطح درآمد مردم و مهاجرت آنها به شهر شده است و اگر جمعیتی باقی مانده به علت نبود تمکن مالی، مهاجرت نکرده است.

 

علیرضا ایزدی فرماندار کنگاور در این رابطه بیان داشت: یکی از اهداف دولت ارائه خدمات و افزایش سطح خدمات به بخش روستایی است .

 

وی گفت: شهرستان کنگاور در همین راستا مشکل آبرسانی هشت روستای حصار، رشتیان، زرده، اکبرآباد، محمد آباد، احمد آباد، نهرالدوله و هزارخانی  را در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم با اقدامات به موقعی که مجموعه آبفا روستای انجام داده است و پیگیری های نماینده محترم و آقای استاندار میزان روستاهای تحت پوشش را افزایش دهیم و مشکل روستاهای بالای 20 خانوار را مرتقع کنیم.

 

وی تصریح کرد: با برآورد 2 میلیاردی و مسیر 21 کیلومتری لوله کشی آب امیدواریم تا پایان امسال این پروژه ها به بهره برداری برسد و روستاهای مذکور از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شوند.

 

 

وی تصریح کرد: براساس موافقت نامه طرح آبرسانی به 12 روستای کنگاور که سال 95 در مرکز استان تصویب شد مجتمع حصار نیز در این طرح قرار دارد که پیش بینی می شود در پایان سال جاری و یا ابتدای سال 97 به بهره برداری برسد.

 

بگمرادی افزود: در حال حاضر یک حلقه چاه حفر شده و قرارداد یک ساله با پیمانکار منعقد شده است و به زودی شاهد اقدامات عملی آبرسانی به روستاها خواهیم بود.

 

رئیس اداره آبفار شهرستان کنگاور گفت: روستاهای هزارخوانی و زده از گذشته به واسطه چشمه های موجود در روستا تامین آب می شوند و این روند از سنوات قبل به همین شکل بوده است،روستای هزارخانی نیز تحت پوشش اداره آبفار به واسطه چشمه آب تامین آب می شود.

 

وی افزود: روستای حصار به واسطه جمعیت به نسبت بیشتر در فصل های کمبود آب و کشاورزی با مشکل کم آبی مواجه می شوند که اداره آبفار به صورت سیار آب این روستا را تامین می کند و در زمان هایی که تامین آب نمی شوند از چشمه موجود در روستا تامین آب می شوند.

 
ارسال نظرات