خبرهای داغ:
مهر ماه امسال؛

سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری «ایران-آذربایجان» برگزار می‌شود

تبریز- سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان، هفتم تا یازدهم مهر ماه امسال در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۰۳
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نخستین جلسه هماهنگی و سیاست‌گذاری این رویداد مهم ورزشی، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران و مدیران کل استانی تشکیل شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به برگزاری تور دوچرخه‌سواری آذربایجان پس از دو سال وقفه، گفت: این تور یکی از رویداد‌های مهم و ارزشمند ورزشی است و باید تلاش کنیم تا به یک رویداد حرفه‌ای تبدیل شود.

تراب محمدی افزود: برگزاری این تور با توجه به بازتاب رسانه‌ای آن، به ایجاد شور و نشاط در بین مردم و جوانان کمک کرده و در معرفی فرهنگ و تاریخ و جاذبه‌های گردشگری استان‌ها و شهر‌های واقع در مسیر تور هم تأثیر بسزایی دارد که باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌های واقع در مسیر تور هم هماهنگی‌های لازم را انجام دهند، افزود: مسیر‌هایی که در دست تعمیر یا نیازمند تعمیر هستند باید سریعاً تکمیل شده و آماده برگزاری تور شوند.

محمدی از نمایندگی وزارت امور خارجه نیز خواست در صدور ویزای شرکت‌کنندگان خارجی تسریع شده و گمرگ نیز در ترخیص اقلام آنان همکاری کند.

 مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: حضور ۹ نفر از قهرمانان دوچرخه‌سواری استان در المپیک و افتخارآفرینی در رقابت‌های بین‌المللی متأثر از تور دوچرخه‌سواری آذربایجان است.

حبیب ستوده‌نژاد افزود: تور دوچرخه‌سواری آذربایجان قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری ایران بوده و قدمتی ۳۷ ساله دارد که خوشبختانه توانستیم با اقدامات لازم، شرایط را برای برگزاری سی و پنجمین دوره آن در سال جاری مهیا کنیم.

وی ادامه داد: از ۱۳ تیم خارجی و سه تیم داخلی برای شرکت در این تور دعوت کرده‌ایم که تاکنون تیم‌هایی از کشور‌های اندونزی، لیتوانی، قزاقستان، مالزی و آفریقای جنوبی و تیم‌های داخلی آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی و مشهد آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

 مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: براساس اعلام فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران مبنی بر زمان دقیق برگزاری تور در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، تور از هفتم تا یازدهم مهر ماه سال جاری در پنج مرحله و در سه استان شمال غرب کشور برگزار می‌شود.

رسول هاشم‌کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز در این جلسه گفت: تور‌های دوچرخه سواری در سه رده آماتور، نیمه‌حرفه‌ای وحرفه‌ای برگزار می‌شود که تور دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان از نوع نیمه حرفه‌ای است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار