امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: انتظار می‌رود مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان به خصوص در موضوع سدسازی و جبران خسارت‌های سیل در سال‌های گذشته به صورت ویژه پیگیری شود.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۷۰
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، جمعه، ۲۱ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مصلی الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای رسیدن انسان به کمال هم برنامه و هم رهبر و راهنما فرستاده و هم به انسان عقل داده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن، برنامه سعادت و معصومین، رهبران و راهنمایان دین هستند و انسان باید با صالحین و معصومین بوده نه از آنان جلو بزند و نه عقب بماند، ادامه داد: تقوا اطاعت از خدا و فرستادگان خداوند است و اثر تقوا و همراهی با معصومین رسیدن به بهشت است و بالاترین درجه بهشت همنشینی پیامبران است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد ثمره اطاعت از خداوند و فرستادگان خداوند را همنشینی با پیغمبران صدیقین و صالحین دانست و با بیان اینکه ثمره عدم اطاعت الهی، آتش دوزخ و همنشینی با مشرکین است، بیان کرد: ثمره تقوا جلب محبت خداوند است و یکی از صفات امام حسین(ع) این است که خدا را دوست داشتند و خدا هم آنان را دوست داشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر انسان تقوای الهی را پیشه کرد گناهان او برچیده می‌شود، اظهار کرد: انسان باید طوری زندگی کند که همجوار امام حسین(ع) باشد که این همنشینی با تقوای الهی و با بنده خدا بودن محقق می‌شود.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه بی‌تقوا بودن سبب سخت‌ جان دادن و سختی فشار قبر و گرفتاری در تقوا می‌شود، ادامه داد: محبت اهل‌ بیت(ع) و ولایت معصومین نعمت است؛ اگر ایمان نباشد انسان یک مرده متحرک است و هرچه ثروت و قدرت داشته باشد در زمان مرگ از او گرفته می‌شود. در بیانی از مولای متقیان آمده است که در زمان مرگ مال، فرزندان و اعمال انسان جلوی چشم انسان مجسم می‌شود و این اعمال است که در تاریکی قبر به فریاد او می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۲۳ مرداد روز مقاومت است، یادآور شد: قبل از انقلاب، اسرائیل به برخی کشورهای اسلامی حمله کرد و رعب و وحشت ایجاد شد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محور مقاومت تشکیل شد و بعد از آن اسرائیل در تمام جنگ‌ها شکست خورد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه اثر محور مقاومت ظلم‌ستیزی است و نهضت امام حسین(ع) ایستادگی در مقابل ظلم و دفاع از مظلوم است، ادامه داد: داعش برای ایجاد تفکر وهابی و با پول کشورهای مرتجع تشکیل شد و محور مقاومت در مقابل داعش ایستاد این در حالی است که داعش بچه را در جلوی مادر تکه‌تکه سر می‌برید و نوامیس مسلمین را به‌عنوان برده می‌فروخت و اسلام را به عنوان یک دین خشن معرفی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر داعش مسلط می‌شد عتبات عالیات را تخریب می‌کرد، ادامه داد: داعش جنایت نقش قبر را انجام می‌داد، کاری که یزیدیان هم نکردند و این محور مقاومت بود که داعش را از بین برد و اگر محور مقاومت نبود ما باید در کشور با داعش می‌جنگیدیم.

شمسی‌فر با بیان اینکه کسانی که در این نظام به قدرت و شهرت رسیدند با وقاحت به مقام شهید همدانی اهانت می‌کنند و طوری می‌نویسند که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، گفت: گروه‌های سیاسی در مقابل این اهانت‌ها سکوت نکنند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: انتظار می‌رود مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان به خصوص در موضوع سدسازی و جبران خسارت‌های سیل در سال‌های گذشته به صورت ویژه پیگیری شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات