جانشین فرمانده سپاه عاشورا در بسیج اقشار:

وظیفه بسیج رسانه در جهاد تبیین مهم و خطیر است

تبریز- جانشین فرمانده سپاه عاشورا در بسیج اقشار وظیفه بسیج رسانه را در جهاد تبیین مهم و خطیر دانست.
کد خبر: ۹۴۵۱۴۵۱
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن صفدری در جمع خبرنگاران با اشاره به هجمه دشمنان، نقش بسیج رسانه را تبیین دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی و گسترش فرهنگ انقلابی برشمرد.

وی تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ جهادی و گسترش فرهنگ عاشورا را از دیگر ابعاد جهاد تبیین در راستای گام دوم انقلاب خواند و افزود: تحقق گام دوم انقلاب در واقع حرکت به سوی مردم سالاری دینی و تحقق تمدن نوین اسلامی است.

صفدری در ادامه شکل گیری بسیج در اقشار مختلف را راهبردی براي ساختار و هويت اقشار مختلف مردم عنوان و بیان کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب این شکل گیری برای هم افزایی بیشتر اقشار مهم است.

وی اضافه کرد: ستاد تخصصي بسيج محلي براي راهبری اقشار مختلف بسيج است که يکي از ماموريت هاي عمده و اساسی ستاد راه اندازي مجامع بسيج با حضور صاحبنظران، نخبگان و خواص و متخصصان بسيج و انقلاب است.

صفدری ادامه داد: هر شهرستان یک مجمع دارد که در مجموع 23 مجمع در شهرستان ها و یک مجمع عالی بسیج مستقر در استان به عنوان اتاق های فکر و اندیشه و هدایت این امر مهم را بر عهده دارند.

وظیفه بسیج رسانه در جهاد تبیین مهم و خطیر است

جانشین فرمانده سپاه عاشورا در بسیج اقشار رصد و بررسي وضعيت، احصاي مسائل اساسي و اولويت دار استان در گروه های تخصصي مختلف، استخراج راه حل و کمگ به حل مسايل احصا شده را از ماموریت های مجامع بسیج برای گفتمان سازي، مطالبه گري، تعامل، و هم افزايي با ظرفيت هاي موجود حاکميتي برشمرد.

صفدری يکي ديگر از ماموريت هاي ستاد تخصصي بسيج اقشار راه اندازي مجموعه هاي هيات انديشه ورز در لايه هاي گوناگون بسيج نام برد و ادامه داد: هيئت انديشه ورز، جمعي از خبرگان فکري، علمي و راهبردي در راستاي تحقق اهداف بسيج برای فرايند تصميم سازي و تصميم گيري معاونت ها و سازمان هاي بسيج است.

وی افزود: رويکرد اصلي هيئت انديشه ورز تحوال و استحکام بخشی بسیج و نقش افرینی اثر بخشی بسیج  در موضوعات مربوطه است که وظیفه آن تولید ایده، فکر و مشارکت در برنامه های سالانه و پنج ساله، تحلیل وضعیت بسیج استان و احصای مسایل اساسی و اولویت دار و ارائه راهکار و همچنین هدایت و غنابخشی به محتوا و فعالیت های و برنامه های بسیج است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها