یادواره 9 شهید فرهنگی و147 شهیددانش آموز شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام والمسملین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان ومدیر کل آموزش و پرورش استان در اداره اموزش وپرورش زرند برگزار شد
کد خبر: ۹۴۵۱۵۸۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان یادواره شهدای فرهنگی ودانش آموز شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام والمسملین علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان،دکتر رضایی مدیر کل آموزش وپرورش استان،حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه،مهندس حسینی نژادفرماندار شهرستان،سرهنگ امیری فرمانده سپاه زرند،جمعی از مسئولین ادارات ونهادهای در  آموزش و پرورش شهرستان زرند برگزار شد

در این مراسم ،حجت الاسلام والمسملین علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان با تسلیت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام )  واصحاب ویاران با وفایشان در سخنانی بیان داشت: حادثه عاشورا پُر از نکات مثبت و ارزنده برای درس گرفتن در زندگی شخصی و اجتماعی است.

وی به نکات منفی حادثه عاشورا نیز اشاره کرد و افزود: نکات منفی عاشورا نیز کلاس درسی برای عبرت گرفتن است و در کربلا دو اردوگاه وجود داشت، اردوگاه حق و اردوگاه باطل که اردوگاه حق انسان ها به کار خوب و نیکی ترغیب می کند و عبرت ها نیز انسان را از بدی و ظلم باز می دارد.

علیدادی سلیمانی حق پذیری را لازمه زندگی مثبت و ارزنده دانست و خاطر نشان کرد: آدم های لجوج حق را نمی شناسند زیرا یکی موانع مهم حق پذیری لجاجت است‌.

امام جمعه کرمان قساوت قلب را یکی دیگر از موانع حق پذیری دانست وتاکید کرد: اگر حق را بشناسید و از حق دفاع نکنید حق پذیر نیستید.

حسن علیدادی سلیمانی حق شناسی و حق پذیری را برای هر فرد مسلمانی ضروری دانست و تصریح کرد: حق شناسی بالاترین امتیاز برای هر فردی است که از حق شناسی هم مهمتر است.

در ادامه این مراسم دکتر رضایی مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان با تشکر ازبرگزارکنندگان این یادواره گفت:شهدای فرهنگی وشهدای دانش آموز سند تحول ما در زندگی هستند وباید یادوخاطره همه شهدای والامقام را زنده نگه داریم .

وی خطاب به مردم ولایت مدار خصوصا فرهنگیان ودانش اموزان گفت:زندگی شهداء برای همه درس است ،وصیت نامه شهداء را بخوانیم وبه وصیت نامه شهدای والامقام که چراغ راهی برای همه من وشماست عمل کنیم .

در ادامه این مراسم مداحی ومدیحه سرایی توسط یکی از مداحان اهل بیت (علیه السلام ) برگزارگردید

این مراسم با چند برنامه فرهنگی همراه بود 

ارسال نظرات