۱۱ / خرداد / ۱۴۰۴ - 01 June 2025
05:20
کد خبر : 9686912
۰۸:۴۳

۱۴۰۴/۰۲/۲۱
نماینده هلدینگ سرمایه گذاری پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج:

روابط عمومی؛ پل ارتباطی سازمان‌ها با جامعه و عامل امیدآفرینی

خواجه حسنی، روابط عمومی را پل ارتباطی سازمان‌ها با جامعه و عامل امیدآفرینی عنوان کرد و گفت: در حقیقت روابط عمومی؛ عاملی برای تقویت شفافیت در سازمان‌هاست.

خواجه حسنی،نماینده هلدینگ سرمایه گذاری پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در استان کرمان ، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج به مناسبت هفته روابط عمومی، به تشریح فرآیند روابط عمومی پرداخت. وی گفت:که روابط عمومی به معنای برقراری و مدیریت ارتباطات میان سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد با مخاطبان خود است. هدف اصلی این فرآیند، ایجاد و حفظ تصویری مثبت از سازمان در اذهان عمومی، رسانه‌ها و گروه‌های هدف است.

خواجه حسنی تأکید کرد:که روابط عمومی با استفاده از تکنیک‌ها و ابزار‌های مختلف، سعی در ارائه تصویر مناسبی از سازمان یا فرد دارد و از ایجاد بحران‌ها و آسیب به وجهه جلوگیری می‌کند. وی افزود: اگر در سازمان شما تمامی پرسنل مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند، اما پیوندی با بیرون سازمان نداشته باشند، رسیدن به موفقیت بسیار دشوار خواهد بود.

وی همچنین به نقش واحد روابط عمومی به عنوان پیوند دهنده میان سازمان، مخاطبان و کارکنان اشاره کرد و گفت: اهمیت وظایف روابط عمومی از آن جهت بالاست که به مدیریت گردش اطلاعات بین محیط درون و بیرون سازمان می‌پردازد و سبب شکل‌گیری و نگه‌داری یک تصویر صحیح و حرفه‌ای از سازمان می‌شود.

خواجه حسنی تأکید کرد: روابط عمومی نقش پررنگی در پیشبرد اهداف سازمان‌ها دارد و می‌تواند به موفقیت آنها کمک شایانی کند.

خواجه حسنی در ادامه گفت‌و‌گو به چالش‌های مهمی که روابط عمومی‌ها با آن مواجه هستند، اشاره کرد. یکی از این چالش‌ها، کمبود نیروی متخصص و کارشناس در این حوزه است. وی بیان کرد که این نیرو‌ها به لحاظ تعداد و تخصص، پاسخگوی نیاز‌های سازمان‌ها نیستند.

چالش دیگری که سرهنگ خواجه حسنی به آن اشاره کرد، ضعف در اخلاق رسانه‌ای است. او تأکید کرد که متأسفانه در بخش‌های مختلف جامعه، از جمله رسانه‌ها، شاهد این ضعف هستیم.

وی افزود: رشد فساد در جامعه در گرو نبود ارزش‌های اخلاقی است و رسانه در جامعه نقش یک دانشگاه عمومی را دارد که مردم به طور مستمر و مستقیم با آن مواجه هستند. اگر اخلاق در رسانه رعایت نشود، با یک چرخه معیوب و فسادانگیز در جامعه رو‌به‌رو خواهیم شد.

نماینده هلدینگ سرمایه گذاری پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در استان کرمان، در ادامه به نقش حیاتی روابط عمومی‌ها در ایجاد امیدآفرینی در جامعه اشاره کرد. او بیان کرد که با انعکاس دقیق و به موقع اقدامات و دستاورد‌های سازمان‌های دولتی، روابط عمومی‌ها می‌توانند تأثیر بسزایی در افزایش امید و اعتماد عمومی داشته باشند. مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرموده‌اند: «اگر زحمات شما خبرنگاران نبود، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شد.» این جمله نشان‌دهنده اهمیت کار رسانه و خبرنگاران در ثبت و ماندگاری لحظات تاریخی است.

وی افزود:که میزان تحقق مردم‌سالاری و دموکراسی در جامعه به میزان پاسخگویی و شفافیت در حوزه اطلاعات و اطلاع‌رسانی وابسته است. مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاران نیز در زمینه‌سازی جهت تحقق عدالت اجتماعی در جامعه بسیار مهم است. هر فردی که به عرصه روزنامه‌نگاری وارد می‌شود، باید به دو مقوله شفافیت و پاسخگویی توجه کند، زیرا مسئولیت اجتماعی او به این دو مقوله گره خورده است.

خواجه حسنی همچنین به تغییرات روزنامه‌نگاری در عصر ارتباطات اشاره کرد و گفت که این حوزه از دانش متفاوتی نسبت به گذشته برخوردار است. امروز، حوزه مدرن اطلاع‌رسانی و رسانه وارد مرحله جدیدی از چرخه اطلاعات شده است و یک رابطه دوسویه بین رسانه و مخاطب شکل گرفته است.

وی افزود:رسانه‌ها دارای قدرت نرم هستند که میتوانند افکار و نگاه جهانیان را نسبت به جامعه خود تغییر و تعدیل کنند و نقش تاثیرگذارانه‌ای دارند، رسانه‌ها باید با هدف امیدآفرینی در جامعه خدمات و اقدامات صورت گرفته در سازمان‌ها و نهاد‌های حکومتی رو اطلاع رسانی کنند و اگر امروز مردم ما اطلاعات را از سایت‌های زرد و کانال‌های نامعتبر دنبال می‌کنند، نشان دهنده ضعف عملکرد روابط عمومی‌ها است


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید