برگزاری مراسم عزاداری شب آخر دهه دوم محرم به همت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان عنبرآباد

با عبادت و بلا می توان به قرب الهی رسید

حجت الاسلام سید رسول موسوی گفت: کسانی که می خواهند به قرب خدا برسند به دو صورت می توانند به قرب برسند هم با عبادات هم با بلا. هم عبادت انسان را رشد می دهد هم بلاها اگر انسان از آن استفاده کند آدم را رشد می دهد.
کد خبر: ۹۴۵۲۰۵۵
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان مراسم عزاداری شب آخر دهه دوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید رسول موسوی به همت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان عنبرآباد و با حضور فرمانده سپاه شهرستان عنبرآباد و جمعی از پاسداران در مصلی بزرگ شهرستان عنبرآباد برگزار گردید

در این مراسم حجت الاسلام سید رسول موسوی با بیان آیه ۳۵ سوره مائده (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ) تصریح نمود که خداوند متعال در این آیه شریفه راه رستگاری را ﻣﺮﺍﻗبت از ﺭﻓﺘﺎﺭ در محضر خداوند متعال ﻭ تمسک به ﺭﺍﻩ‌ﻫﺎی تقرّب ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ جهاد در جبهه حق میداند. 

وی با اشاره به اسباب تقرب به خداوند متعال گفت: کسانی که می خواهند به قرب خدا برسند به دو صورت می توانند به قرب برسند هم با عبادات هم با بلا. هم عبادت انسان را رشد می دهد هم بلاها اگر انسان از آن استفاده کند آدم را رشد می دهد. منتهی عباداتی که ما انجام می دهیم می توانند دو آسیب داشته باشند؛ یکی اینکه عبادات می توانند ما را دچار غرور و عجب بکنند با اینکه عبادات برای این است که انسان در خانه خدا متواضع باشد، بشکند، خاضع شود. 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به مسأله مهم رشد جمعیت و جلوگیری از پیری جمعیت در کشور گفت:  یکی از علل عمده خودداری بعضی از خانواده ها برای ازدیاد نسل، مسأله معیشت و رزق و روزی بیان می شود که برای یک کشور شیعی مسلمان و دارای اعتقادات دینی جای تعجب است گاهی اظهارات برخی از افراد عجیب است که می گویند اگر ما فرزند آوری کنیم چه کسی میخواهد نان او را بدهد؟! خب چه کسی تا کنون نان ما را داده است؟ مگر خداوند متعال نفرموده است: وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ... یعنی ما روزی او را می‌رسانیم از جایی که فکرش را هم نمیکنید؟  وی با بیان آیه ۳۱ سوره الإسراء تصریح نمود که خداوند متعال می‌فرماید: وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ.... در اینجا خداوند متعال مقرر فرموده که به اولاد انسان رزق و روزی میدهد و از صدقه سری آنها برکت و رحمت خودش را بر والدین آن اولاد سرازیر می کند و شاهد این مدعا کسانی هستند که عائله مند و دارای فرزندان متعدد هستند ببینید چگونه خداوند دربهای رحمتش را به روی آنها گشوده و رزق و روزی آنها را گسترده قرار داده است.

ارسال نظرات