خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان:

نمایشگاه صنایع خلاق و توانمندی‌های بانوان در همدان برگزار می‌شود

همدان-مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن نمایشگاه صنایع خلاق و توانمندی‌های بانوان در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۲۸۵۱
|
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری بسیج از همدان، فاطمه ستاری نوید در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن  اظهار کرد: زنان قشر مهمی از جامعه هستند که با الگوگیری از زنان برجسته جهان اسلام چون حضرت صدیقه طاهره(س) همواره در ‌عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی ایفای نقش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انتخاب روز و هفته‌ای به نام «زن» فرصتی برای معرفی نقش زنان ایرانی در صحنه مشارک اجتماعی و تقدیر از مقام شامخ آنها به ویژه مادران است، افزود: عنوان روزهای هفته زن از ۲۳ تا ۲۹ دی به ترتیب شامل «زن، خانواده، الهام بخش و تأثیرگذار»، «زن، زیست عفیفانه، مقاوم در برابر مردسالاری غربی»، «زن، خودباوری، جهاد علمی و افتخار آفرینی»، «زن، هوای تنفس، زندگی بخش نسل‌آفرین و مسئولیت‌پذیر»، «زن، کرامت انسانی، امنیت و عدالت اجتماعی» و «زن، نشاط اجتماعی، امیدآفرین و سرنوشت‌ساز» است.

‌مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان بیان کرد: برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت مقام زن، امسال با شعار «پرواز تا بی‌نهایت» و مشارکت دستگاه‌های اداری و فرمانداری‌ها در استان همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین این برنامه‌ها افزود: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و کارآفرینان و نمایشگاه صنایع خلاق و نوآورانه با عنوان «تور فناورانه»، تقدیر از زنان برگزیده در عرصه‌های مختلف و برگزاری کارگروه با عنوان «نخبگی و پیشرانی در صنعت تحول» از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

ستاری نوید ادامه داد: برگزاری جشن‌های گرامیداشت سالروز میلاد سرور زنان جهانیان و روز زن در استانداری و شهرستان‌ها، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان، تقدیر از کارمندان زن شاغل در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نشست‌های فرهنگی و آموزشی و مراسمی با عنوان «کرامت زن در جمهوری اسلامی و نگاه زندگی غربی» از دیگر برنامه‌های مهم هفته بزرگداشت مقام زن در همدان است.

وی مطرح کرد: برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن، امسال با اهداف مهمی چون گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان حمایتگر و پیشران در گفتمان الگوی سوم زن مسلمان، انعکاس دستاوردهای زنان پس از انقلاب اسلامی به همراه تقدیر از مادران و زنان نمونه، ترویج نگاه گفتمانی و تمدنی به زن و افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات