ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل صنعت،معدن وتجارت سیستان و بلوچستان گفت: در 11 ماهه امسال ۶ هزار و۲۵۶ پروانه کسب با ایجاد اشتغال بیش از ۱۵ هزار نفر در سطح استان صادر شده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۳۲
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

 به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، ایرج حسن پور، امروز در جلسه بررسی وضعیت واحدهای صننفی در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برابر تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی،مدت مسئولیت اعضا، هیات مدیره اتحادیه های صنفی از تاریخ انتخابات، چهار سال تمام است و با انقضای هر دوره، در مرکز استان و هرشهرستان پس از صدور مجوز کمیسیون نظارت، برگزاری انتخابات اتحادیه ها انجام می شود که در ۱۱ماهه امسال، انتخابات ۵۹ اتحادیه صنفی در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت سیستان و بلوچستان افزود: طی ۱۱ ماهه امسال براساس قانون نظام صنفی نیز، تعداد ۲ انتخابات ،اعضا، هیات رئیسه اتاق اصناف در شهرستانهای زابل و سراوان برگزار شد و در همین مدت نیز تعداد ۶ هزار و۲۵۶ پروانه کسب با ایجاد اشتغال بیش از  ۱۵هزار نفر در سطح استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان بالغ بر۵۰ هزار واحد صنفی در رسته‌های تولیدی، خدمات فنی-توزیعی، خدماتی در قالب۱۶۳ اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت هستند.

حسن پور گفت: دربخش اصناف استان درحال حاضر بیش از ۱۲۵هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظرات