نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مشکلات ما این است که خود با هم درگیر بوده و به یکدیگر رسیدگی و رحم نمی‌کنیم و این در حالی است که برای انجام کار فرهنگی نیازمند انسجام هستیم.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۰۲
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز در گردهمایی فعالان فرهنگی شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: مبعث یک نقطه عطف بزرگ و مهم در طول تاریخ می‌باشد و از ابعاد مختلف قابل تحلیل و ارزیابی است چرا که خداوند متعال بزرگترین تجلی خود را برای بزرگترین بنده و برای بزرگترین هدف که هدایت مردم است قرار داد.

امام جمعه زاهدان افزود: اخلاق اسلامی دارای زمینه‌های فراوان است از جمله تحمل، مدارا با مردم، استقامت و پایداری و ما باید از تحمل، استقامت و پایداری پیامبر اکرم(ص) الگو بگیریم و نسخه درمانبخش مشکلات زندگی ما درس گیری از پیامبر است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که خود با هم درگیر بوده و به یکدیگر رسیدگی و رحم نمی‌کنیم و این در حالی است که برای انجام کار فرهنگی نیازمند انسجام هستیم.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی نیازمند الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) و قرآن هستیم تا جامعه ایمانی متحد داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در پاسخ به درخواست‌ها و مطالبات فعالان فرهنگی مبنی بر بازگشت و استقرار طلاب و روحانیون به منطقه گفت: این جهت نیازمند ظرفیت‌سازی و نیز استقبال مردم از این طلاب است به گونه‌ای که فرد طلبه را به کارگیری و به خوبی از ظرفیت او استفاده و او را حفظ کنند.

وی ادامه داد: تقویت حوزه علمیه ایرانشهر باید هم باید از حیث محتوا و برنامه و هم از حیث مسائل مادی، پشتیبانی و مسکن باشد  که یکی از امور اولویت دار بنده از زمان حضور در استان رسیدگی ویژه به حوزه‌های علمیه بوده و همچنان در این جهت مشغول فعالیت هستیم تا شرایط را بهبود ببخشیم و معتقدیم هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم.

امام جمعه زاهدان گفت: تقویت مساجد، بازگشت طلاب و نیز بهبود وضعیت حوزه‌های علمیه با هم مرتبط است اما طرف دیگر مردم هستند و باید در کنار مسئولان مردم نیز همت و پشتیبانی‌های لازم را داشته باشند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: مسجد باید ملجأ و پناهگاه مردم باشد و مردم نیازهای مختلف خود را از طریق مسجد رفع کنند.

وی گفت: باید از میان فارق تحصیلان حوزه به کار گیری و در صورت نیاز بیشتر مردم فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه بفرستند و در مقابل نیز مسئولان پشتبانی لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به گلایه یکی از فعالان فرهنگی مبنی بر سخت‌گیری در انجام فعالیت‌های مذهبی اظهار داشت: در این جهت نباید با افراط و تفریط برخورد کنیم. 

محامی گفت: انجام کار فرهنگی سخت است اما باید سختی‌ها را تحمل کنیم زیرا خداوند متعال به کار فرهنگی خالصانه و درست برکت اعطا می‌کند و برکت کار از میزان خلوص آن نشأت می گیرد.

وی بر لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها به طور ذاتی وظایف خود را دارند و قرارگاه فرهنگی را هم داریم و باید بدانیم با کم کاری و بد اخلاقی دود در چشم خودمان خواهد رفت.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: َمسئولین خود ما هستیم و باید خوب عمل کنیم که در این صورت اوضاع بهتر و مطلوب خواهد شد.

وی افزود: اگر جمعیت ما ید واحده باشد و متحد و منسجم باشیم نیاز به دیگری نداشته و می‌توانیم راه و حرف خودمان را جای دیگر به کرسی بنشانیم.

ارسال نظرات