خبرهای داغ:
سیدعلی مهاجر گفت: در مجموع هفت هزار و ۳۳۸ نفر از گلستان به راهیان نور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۹۵۸۲۹
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳

اعزام بیش از ۷ هزار گلستانی به سرزمین نور/ شرایط اعزام راهیان نور خانوادگی

سید علی مهاجر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور در چهار سطح اقشار، محلات، دانش‌آموزی و دانشجویی انجام می‌شود و نخستین اعزام به مناطق عملیاتی جنوب از ۲۲ خرداد ماه در گلستان آغاز شده است.

وی افزود: طبق سند ملی ۱۴ ستاد شهرستانی و ۱۰ کمیته استانی برای اعزام سفرهای راهیان تدارک دیده شده که کمیته اعزام و اسکان، کمیته پشتیبانی و مالی، کمیته امنیت و ایمنی، کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، کمیته فرهنگی، کمیته بازرسی، کمیته حمل و نقل و ترابری، کمیته بهداشت و درمان، کمیته بانوان و کمیته روایت‌گری با مسئولیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمله کمیته‌های استانی برای اعزام سفرهای راهیان نور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه سفر راهیان نور پنج روزه است و برنامه‌های مختلفی در سطح مناطق عملیاتی کربلای ایران مشاهده شده است، بیان کرد: سه مرحله اعزام به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس پیش‌بینی شده و سعی کردیم این کار در طول سال انجام شود.

مهاجر تأکید کرد: در فصول مختلف اعزام کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب، جنوب، کردستان و کرمانشاه از گلستان انجام شده و در نوروز امسال نیز اعزام کاروان‌های راهیان نور از استان به مناطق عملیاتی جنوب در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی به شرایط اعزام خانوادگی به سفرهای راهیان نور اشاره کرد و یادآور شد: بستری فراهم شده تا مردم در صورت تمایل به صورت خانوادگی به سرزمین نور اعزام شوند، علاقه‌مندان به سفر خانوادگی راهیان نور می‌توانند با سپاه‌های شهرستانی، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج مراجعه کرده تا برای اسکان و پذیرایی مشکلی نداشته باشند و این سفر معنوی را در فضای آرام تجربه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، استقبال مردم گلستان در سطوح مختلف اقشار، محلات، دانش‌آموزی و دانشجویی از سفرهای راهیان نور را مطلوب خواند و ابراز داشت: امروز نیز اعزام دانشجویی را به مناطق عملیاتی کربلای ایران خواهیم داشت.

مهاجر با اشاره به اینکه تاکنون ۸۲۰ نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر، ۷۳۰ نفر از اقشار و متخصصین و یک هزار و ۹۷۳ نفر از محلات برای کاروان راهیان نور اعزام شدند، گفت: در مجموع تاکنون سه هزار و ۵۲۳ گلستانی در قالب ستاد راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۱۵ گلستانی در مرحله دوم به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اعزام‌ها دو هزار و ۳۸۱ نفر از دانشجویان، ۱۵۴ نفر اقشار و یک هزار و ۲۸۰ نفر از محلات به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، جلوگیری از تحریف تاریخ، ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده، ارائه الگوی دست یافتنی منطبق بر سیره شهدا و فرماندهان، استکبارستیزی و ولایتمداری، تحکیم پیوند بین مردم و نیروهای مسلح، شناسایی، حفظ و ماندگارسازی میراث ارزشمند دفاع مقدس، فراگیری حرکت راهیان نور و ایجاد حرکت بزرگ فرهنگی تأثیرگذار در سطح ملی و بین‌المللی و آشنایی همه ایرانیان و غیرایرانیان از جمله اهداف سفر راهیان نور برشمرد و افزود:  در مجموع ۷ هزار و ۳۳۸ گلستانی با استفاده از ۱۶۸ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها