مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت:سد گاران مریوان به دلیل بارش‌های اخیر سریز کرد.
کد خبر: ۹۴۹۸۶۲۴
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان آرش آریانژاد در مریوان با اشاره به باندگی‌های اخیر، از سریز کردن سد گاران این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: سد گاران یکی از سد‌های مهم کردستان از لحاظ تامین آب کشاورزی و شرب منطقه بوده که مخزن آن پر و سریز کرد.

وی گفت: بارش‌های رحمت الهی در طول این ماه باعث ذوب شدن برف‌ها و افزایش حجم ورودی رواناب‌ها به مخازن سد‌های شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی و احتمال بارندگی در استان تصریح کرد: شهروندان، کشاورزان و گردشگران گرامی از تردد در حرایم سدها، خودداری کنند.

وی به وضعیت سد چراغ ویس سقز نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حجم آب موجود در پشت این سد بیش از ۴۴ میلیون متر مکعب است و بالای ۵۰ درصد آب دارد.

آریانژاد با توجه به بازگشایی کامل دریچه این سد به منظور کنترل و مدیریت حجم مخزن، از افزایش دبی رودخانه چم خان در سقز خبر داد و تصریح کرد: تردد و اتراق برای ساکنان روستا‌های حاشیه رودخانه ممکن است احتمال وقوع حادثه جبران ناپذیر را رقم بزند، لذا شهروندان مراقب باشند.

سد گاران در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر مریوان واقع شده، ارتفاع آن از پی ۶۲ متر، طول تاج ۵۰۴ متر و عرض تاج آن نیز ۸ متر است.

این سد با هدف تامین آب کشاورزی نواحی عمرانی پایاب و قزلچه سو به میزان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار و تامین آب شرب و صنعتی شهرستان مریوان به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب، در سال ۱۳۹۲ آبگیری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات