ساری-در مناطق عملیاتی ،یادمان ها و اردوگاه هایی راهیان نور ک زائران شهدا در آن هستند،جوانانی را می بینی که بدون مزدو منت به زائران خدمات رسانی می کنند.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۰۰
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، در مناطق عملیاتی ،یادمان ها و اردوگاه هایی راهیان نور که زائران شهدا در آن حضور دارند،جوانانی را می بینی که بدون مزدو منت به زائران خدمات رسانی می کنند، افرادی که با نام خادم الشهدا در خدمت زائران شهدا هستند.

اما آنچه که بیشتر توجه آدم را به خود جلب میکند، حضور جوانان و نوجوان دهه هشتادی و هفتادی است که در لباس خادم الشهدا، به این مناطق اعزام می شوند.زهرا سمیعی خادم الشهدای آملی یکی از آن دسته از جوانانی است که به مدت سه سال در اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک مشغول خدمت رسانی به زائرین شهدا  است.

«زهرا سمیعی» خادم الشهدای آملی

سمیعی می گوید: در سطح شهر به عنوان فعالین فرهنگی حضور داشتم و متوجه فعالیت گروه خادمین شهدا شدم و از آنچایی که مبانی اعتقادی‌مان در راستای امام و شهدا چیده شده و با این طرز فکر در سطح شهر فعالیت می‌کردم به عنوان خادم شهدا نام نویسی کردم و بعد از سه سال قرعه به نام من افتاد و شهدا طلبیدند.

این خادم الشهدا با اشاره به سابقه حضور هشت ساله در راهیان نور خاطرنشان می کند:در این هشت سال مسئول کاروان بودم و برای اولین بار است که خادمی شهدا را در منطقه تجربه می‌کنم که با زائر بودن و مسئول کاروان بودن قابل مقایسه نیست؛ سه تا چیز کاملا متفاوت از همدیگر است.

 به گفته سمیعی  خادم الشهدا را نمی توان توصیف کرد جز آنکه در قبال کار شهدا یک وظیفه برای فرد تعریف شود.

«زهرا سمیعی» خادم الشهدای آملی

این خادم الشهدا حس و حال حال خادمی را توصیف ناپذیر می داند و یادآور می شود:راهیان نور به سمت نور است و در سفر اول شاید زیاد قابل لمس نباشد، اما قبل از آغاز سفر در دوم، دل‌ها حرکت می‌کند و عطش زیاد می‌شود؛ مثل کسی که از اربعین و زیارت جا می‌ماند، می‌شکند و فلسفه اینکه شلمچه و مناطق جنگی کربلای ایران است دقیقا همین است و زائرین سیر تکاملی را در راهیان نور شاهد هستند.

به گفته سمیعی خیلی از افرادی که به راهیان نور آمدند متحول شدند،راهیان نور روشن کننده راه و مسیر زائرین شهداست.

مختاری خادم الشهدای دیگر  اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک  هم امسال اولین تجربه‌ خادم الشهدایی را دارد . او میگوید: خادم شهدا بودن یک حس خوب، شیرین و دلچسب است؛ مهمان شهدا شدن و پذیرایی از مهمانان شهدا شیرین است و لیاقت می‌خواهد.

مختاری خاطرنشان می کند: یکی از آرزو‌های ما در کنار شهدا بودن و خادم بودن است و اینکه الان اینجا هستم به لطف و عنایت خدا بوده و شهدا دعوتنامه من را امضا کردند.

این خادم الشهدا راهیان نور را تجدید دیدار با شهداست،میداند و ادامه میدهد: راهیان نور خاطره شیرینی که جزو زندگی آدم محسوب نمی‌شود انقدر که آدم دلش خوش است و حالش خوب.

مختاری راهیان نور را بهترین سفر عمرش میی داند.او یادآور می شود: عشق و دوست داشتن شهدا ما را در این منطقه نگه داشته و دوستان خوبی داریم و حس و حال خوب اینجا وصف شدنی نیست.

به گفته این خادم الشهدا، به نیابت از شهید سلطانی به راهیان نور آمده که به قول مادرش این شهید روزی خانه ماست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها