گفتگوی بسیج با یک راوی شهدا؛

هیچ معامله‌ای با شهدا نکردم!

ساری-راوی دوران دفاع مقدس می‌گوید: « هیچ معامله‌ای با شهدا نکردم، بجز اینکه از عالم ملکوت به من نگاه کنند.»
کد خبر: ۹۴۹۹۷۹۵
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

هیچ معامله‌ای با شهدا نکردم!

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، یک ساعتی مانده به اذن ظهر که آمدم شلمچه، جاذبه خاک این قطعه از بهشت، با هیچ منطقه عملیاتی قابل مقایسه نیست، این حرف من نیست، حرف شهید آقاسید مجتبی علمدار است که شملچه بوی چادر خاکی مادر پهلو شکسته سادات را میدهد.   

اگر از همه زائران راهیان نور که به شهر و دیارشان برگشتند، بپرسی زائر کدام قطعه از کربلای ایران شدی اولین منطقه‌ای که بیادشان می‌آید، شلمچه است، با اینکه به مناطق و یادمان‌های شهدای دیگر هم رفته اند.

حضور زائران در شلمچه گره خورده به حضور راویانی که سال‌های دوران جنگ در این منطقه رزمنده بودند. راویانی که در تمامی مناطق عملیاتی هستند تا روایت کننده ایثار و رشادت جوانانی باشند که خون پاکشان در این سرزمین ریخته شد تا امروز مردم ایران در امنیت و سربلندی زندگی کنند.

سال گذشته و در ایام نوروز یوسف غلامی را در اروندرود و منطقه عملیاتی والفجر هشت دیده بودم. رزمنده، ایثارگر و هنرمند نقاشی که پس از جنگ، همچنان در جبهه مشغول کار شهداست، برای او هیچ وقت جنگ تمام نشده است.

 رزمنده‌ای که بیش از  ۳۰ سال پیش در این منطقه حضور داشت، حالا بعنوان راوی به این مناطق می‌آید و از خاطرات دوران دفاع مقدس و رفقای شهیدش می‌گوید: «۱۷ بهمن ۱۳۶۰ به مناطق عملیاتی اعزام شدم و تا نیمه مرداد ۱۳۶۸ حضور داشتم تا تکلیفم را ادا کرده باشم.»

این رزمنده هنرمند نقاش هروقت میخواهد از خاطرات شهدایی که با چشم خودش دیده به شهادت رسیدند، آه می‌کشد و ادامه می‌دهد: یک ماه قبل از عملیات بدر که در منطقه هورالعظیم بودیم، من و  هشت نفر دیگر را سپاه انتخاب کرد که یکی از آن‌ها شهید «سید علی دوامی» شهید راز ۲۱ بود، وقتی به او گفتند تو برای شهادت انتخاب شدی، گفت: شهادتنامه‌ام امضا شد، اما این عملیات نیست؛ تاریخ آن ۳۱ فروردین مصادف با ۲۱ رمضان ساعت یک و نیم شب خمپاره شصت بین من و یک بسیجی دیگر می‌نشیند و لحظه پرواز من آنجاست.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به اینکه این جوان هیجده ساله به درجه‌ای از ایمان و تقوا رسیده بود که خودش لحظه شهادتش را می‌دانست، میگوید: همه شهدا به درجه‌ای از خودسازی رسیده بودند که لحظه شهادتشان را میدانستند.

از دوره نوجوانی که دست به قلم نقاشی شده تا به امروز که چهار دهه می‌گذرد، تمثال ۴۰ هزار شهید را نقاشی کرده است. رزمنده‌ای که یک دست اسلحه و دست دیگرش قلم بود، می‌گوید: «با شهدا هیچ معامله‌ای نکردم بجز اینکه در عالم ملکوت به من نگاه کنند.»

راوی دوران دفاع مقدس  رسیدن به مقصد را در گرو ولایتپذیری  میداند و  یادآور می‌شود: شهدا دنبالرو ولایت بودند و  شهادت در گرو حب ولایت و اهل بیت (علیهم السلام) است.

گزارش از : علی ابراهیمی گتابی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها