مدیر عامل شرکت ملی پارس گفت: در سال مالی گذشته ارزش سهام شرکت پارس در بورس ۲/۵ برابر شده است.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۱۲
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

افزایش ۸۰ درصدی سود مالی شرکت ملی کشت و صنعت پارس در سال جاری

خبرنگار محسن نوری /به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل: حمید صولت در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران ،اظهار کرد: شرکت ملی کشت و صنعت پارس با ۵۱ درصد سهام بانک ملی و با آورده نقدی و ۴۹ درصد توسط وزارت جهاد کشاورزی به صورت ۱۸ هزار و ۴۰۰ هکتار آورده غیر نقدی تاسیس شده است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت پارس در منتها الیه کانال واقع شده و با درک موضوع آب به عنوان اصلی ترین عنصر مایه حیات است در گذشته مسئولین با درک صحیح از این موضوع به ایجاد سیستم های آبیاری نوین روی آورده‌اند.

 

مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت پارس ادامه داد: در همین راستا بالای ۵۵ درصد از اراضی شرکت پارس در سنوات گذاشته برای آبیاری نوین به ۷۱ دستگاه سنترپیوت مجهز به اجرا شده است.

 

 صولت با اشاره به اینکه چشم انداز شرکت پارس و اهداف اولیه تکالیف مجمع و دستورالعمل‌های حاکمیتی، تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی بواسطه اجرای سیستم های نوین آبیاری بوده است،تصریح کرد: در همین راستا مدیران وقت به دنبال اجرای این پروژه بودند. که از محل صرفه‌جویی سنترپیوت پروژه پادار مطرح و مقرر شده در ۱۳۸۰ هکتار از زمین زراعی شرکت سیستم آبیاری اجرا شود.

 

وی ادامه داد: مطالعات این پروژه از سال ۱۳۹۳ شروع و در سال ۱۳۹۶ استارت خورده و از زمانی که توفیق حضور در شرکت پارس را داشته‌ام این پروژه را با ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته و با همت جهادی سنگرسازان بی سنگر شرکت و با وجود تجهیز نبودن کارآگاه و استراحتگاه و با مجاهدت های پرسنل در مدت زمان اندک هفت ماهه به پیشرفت بالای ۹۸ درصدی رسیده و در ۱۸ خرداد سال جاری افتتاح نمودیم.

 

مدیر عامل شرکت پارس خاطر نشان کرد: ما زمین هایی که برای شرکت هیچ عایدی نداشته را تبدیل کرده و برای اولین بار در این مزارع کشت محصول انجام داده ایم.

 

حمید صولت با تاکید بر اینکه نقاط قوت این مجموعه کار تیمی بوده،تصریح کرد : با توجه به اینکه شرکت پارس شرکت بورسی بوده و ذاتاً کار ما بایستی با شفافیت عملکردی انجام شود، وظیفه دانستیم اقدامات صورت گرفته را با نمایندگان افکار عمومی به اشتراک بگذاریم.

 

وی ادامه داد: دید و بازدید ها از مجموعه های شرکت پارس وظیفه ذاتی مدیرعامل بوده و بنده معتقدم اطلاع‌رسانی این جور مسائل ارزش خبری نداشته و تنها اقدامات مهم صورت گرفته در راستای توسعه عمران و آبادانی این مجموعه ارزش اطلاع رسانی دارد.

 

مدیر عامل شرکت ملی پارس با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور با سیستم تیف ۷۰ هکتار از اراضی این شرکت به کشت بذر هیبرید کلزا اختصاص داده ایم،خاطر نشان کرد: در صورت عدم کشت این محصول ما در سطح کشور این بذر را نداشته و نیازمند واردات این محصول از خارج کشور و به طبع خروج ارز از کشور را در پیش داشتیم.

 

حمید صولت با تاکید بر اینکه بیشترین نرخ تورم در کل دنیا در حوزه غذایی می باشد،اظهار کرد: شرکت ملی پارس وظیفه خود می داند برای امنیت غذایی کشور گام‌های محکم و استواری بر دارد.

 

وی ادامه داد: جنگ پنهانی و آشکار غذایی در کل دنیا شروع شده است و هیچ کشوری از استشنا نیست که در همین راستا ما پروژه هایی عظیم غذایی در سه ناحیه شرکت ملی پارس اجرا می کنیم.

 

وی تصریح کرد: ما با درصد های متفاوت فیزیکی این پروژه‌ها را تحویل گرفتیم و به دست پرسنل محترم و با کارهای جهادی این پروژه‌ها را به پیشرفت های بالای ۷۵ و ۹۰ درصدی رساندیم که به طبع تاثیر چشمگیری در حوزه آب و غذایی کشور ایفا خواهد نمود.

 

 

مدیر عامل شرکت ملی پارس با اشاره به اینکه دغدغه دولت مبنی بر اصلاح الگوی کشت است،عنوان کرد : ما در تراز خود نقشه اصلاح الگوی کشت در سال زراعی گذشته را ترسیم نموده و ۴۰ درصد از ۶۰ درصد زمین های کشاورزی که کشت پاییزه انجام میدادیم را به کشت بذور استراتژیک اختصاص دادیم. که وابستگی کشورمان به بیگانه را کاهش داده و مانع خروج ارز از کشور شویم.

 

وی ادامه داد: شرکت ملی پارس با انجام اصلاح الگوی کشت مانع تنش در حوزه محصولات استراتژیک کشور شده و تولید بذور را در سال زراعی گذشته ۲۲ درصد افزایش داده است.

 

صولت با اشاره به اینکه توپوگرافی شرکت پارس از منظر بافت و شکل هندسی برای همه مبرهن است، خاطر نشان کرد: شرکت ملی پارس صاحب اراضی شیب‌دار بوده و ما در این اراضی در سال گذشته بالای ۶۰ هکتار باغات میوه از جمله بادام و زراعت چوب اختصاص کشت نمودیم و انشاالله در سال جاری نیز بالای ۲۰ هزار نهال غرس خواهیم نمود.

 

وی با تاکید براینکه اکثر اراضی شرکت مورد کشور واقع می‌شود،اظهار کرد: احیای ضریب مکانیزاسیون در دستور کار ما قرار گرفت و از محل پروژه پادار هزار و سیصد هکتار از اراضی این شرکت زیر کشت رفته و بدین سبب مجموعه پارس ۶ نیز شکل گرفته و افتتاح شد.

 

مدیر عامل شرکت ملی پارس ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه تخصصی شرکت پارس تولید بزرگ می باشد ما از بدو ورود تمرکزمان را روی توسعه تولید بذور به کار بستیم و با توجه به اینکه والد بذرهای آمریکا بوده است. و ما با این کشور ارتباط کاری نداریم به همین سبب مجبوریم با دور زدن تحریم‌ها و همگام شدن با شرکت‌های اروپایی بذور لازم را از آنها خریداری کرده و در منطقه بومی سازی و توسعه دهیم.

 

صولت افزود: در همین راستا برای اولین بار با یک شرکت اروپایی مطرح در حوزه کشاورزی وارد مذاکره شدیم و با توجه به پتانسیل های شرکت پارس و دارا بودن ۶۵ الی ۷۰ درصد بازار ایران ، با مذاکرات فشرده چهار ماهه با این شرکت قرارداد همکاری بسته و برای اولین بار در سطح کشور دو رقم بذر همیلتون و ای جی ای ۶۰۱ را وارد کشور و در سطح ۱۰۰ هکتار زیر کشت بردیم.

 

مدیر عامل شرکت ملی پارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفاه کارکنان این شرکت ،تصریح کرد: در جهت ایجاد انگیزه و بالا بردن راندمان تولید در تمامی سطوح ۳۰ درصد مجوز سختی کار برای جمعی پرسنل شرکت اخذ کرده و ماهانه بسته های حمایتی تمهید نمودیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قسمت پروسس نیز با سختی کار مواجه بوده برای این عزیزان نیز مزایای سختی کار اعمال نموده و مشکل بیمه پرسنل را که به صورت ناقص واریز می شد برای اولین بار از بدو تاسیس شرکت ترمیم دادیم. 

 

صولت ادامه داد: طبقه بندی مشاغل آرزوی دیرینه پرسنل بود که با مذاکرات فشرده و با ۲۰ سفر کاری به پایتخت و جلسات متعدد با هیات مدیره این آرزوی دیرینه پرسنل را به سرانجام رسانده و از برج ۸ سال جاری اجرا و مابه تفاوت آن را نیز به حساب پرسنل واریز نمودیم.

 

مدیر عامل شرکت ملی پارس با اشاره به اینکه شرکت پارس از نظر ماهیتی یک شرکت غیر دولتی بوده ،خاطر نشان کرد: علی‌رغم این مورد ما مجوز تبدیل وضعیت ایثارگران را اخذ و عملیاتی کرده و امروز نیز توفیق شد ۸ نفر از همکارانی که جزو خانواده های محترم شهدا می باشند را به مناسبت سال جدید تبدیل وضعیت کنیم و انشالله هر ماه بلا استثنا باقی پرسنل مورد هدف را نیز تبدیل وضعیت خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: هرچه توان داشتم و در حوزه اختیارات مدیرعامل می باشد را برای همکاران دریغ نکردم که تنها به مسکن پرسنل ورود نکرده بودیم که انشالله در شهر جعفرآباد مغان و در قالب نهضت ملی مسکن برای همکارانی که فاقد مسکن هستند ،مسکن میسازیم.

 

حمید صولت با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی ما تثبیت رشد مالی شرکت بوده است،اظهار کرد: در سال مالی گذشته ارزش سهام شرکت پارس بیش از دو و نیم برابر شده است.

 

وی افزود : علیرغم اینکه دولت ۵۷ درصد مبلغ مزد کارگران را افزایش داده ما توفیق یافتیم برای اولین بار سود شرکت را حدود ۸۰ درصد در سال مالی گذشته افزایش دهیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی تلاش های ما کاهش برون سپاری بوده و فعل حال یک هکتار نیز از راضی شرکت را اجاره نداده ایم و کشت های فوق توسط پرسنل زحمتکش شرکت انجام می شود.

ارسال نظرات