خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی دزفول : چهار هزار نفر تاکنون از نمایشگاه هوایی این پایگاه دیدن کردند.
کد خبر: ۹۴۹۹۸۴۰
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، امیر جواد ولدی گفت: نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور دزفول واقع در پایگاه چهارم شکاری وحدتی به نمایندگی از ارتش جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال به علت تقارن ماه رمضان و عید نوروز تفاوت‌هایی با نمایشگاه‌های سال قبل دارد، ادامه داد: برای رفاه حال بازدیدکنندگان و اینکه بتوانند به راحتی از این نمایشگاه دیدن کنند نمایشگاه هوایی از ۲۵ اسفندماه گشایش و تا سوم فروردین ماه برپا خواهد بود.

 

فرمانده پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی دزفول بیان کرد: با این تغییر طبق پیش بینی‌های انجام شده به علت امتحانات مدارس و فعالیت نهادها، استقبال بازدیدکنندگان کمتر بود، ولی تا پایان روز سوم آمار بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به حدود چهار هزار نفر رسید.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار نفر از همه طیف‌ها از نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول دیدن کردند، گفت: امسال در حوزه توان رزم، پهپاد‌های نیروی هوایی نیز وارد نمایشگاه شدند تا جهاد تبیین تاریخ ایران اجرا شود که این غرفه‌ها مخاطبان خاص خود را دارند.

 

امیر ولدی بیان کرد: در حوزه هواپیما و پرواز‌های نمایشگاهی نیز پرواز‌های ویژه‌ای برگزار شده که در سه روز اخیر با رضایتمندی و بازخورد مثبت بازدیدکنندگان همراه بوده است.

 

وی به فعالیت ۲۲ غرفه در حوزه‌های مختلف رزمی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: با اورهال هواپیما‌ها این حوزه متفاوت‌تر شده و جوانان علاقه‌مند می‌توانند از نحوه اورهال هواپیما‌های مختلف در فاز‌ها و ساعت‌های مختلف به دست متخصصان ایرانی آگاه شوند.

 

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول گفت: در روز‌های اول جنگ متخصصان ایرانی نشان دادند بدون حضور مستشاران نظامی هم می‌توانند پرنده‌ها را به پرواز درآورند؛ اکنون این پرواز‌ها به دست جوانان کشورمان بازآمد می‌شوند که غرفه مربوط به این هواپیما‌ها را می‌توانیم در این نمایشگاه ببینیم.

 

وی افزود: پهپاد کمان ۱۲ نیز برای نخستین بار با تدبیر فرمانده نیروی هوایی ارتش وارد نمایشگاه شد که جوانان می‌توانند این ظرفیت را ببینند و مطمئن شوند دیوار دفاعی و ستون مستحکم دفاعی ما در مقابل دشمن برقرار است و نیرو‌های مسلح با تجهیزات بومی روز از آسمان و دریا محافظت خواهند کرد.

 

امیر ولدی با اشاره به وجود غرفه‌های حجاب و عفاف، نهج البلاغه و نقاشی به فراخور تهدیدات دشمن در این نمایشگاه اظهار کرد: در حوزه اطلاعات عملیات ماموریت‌های ویژه نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن به نمایش گذاشته شده است.

 

وی بیان کرد: غرفه نشریات نیز با خاطرات شهدا و نیرو‌های هوایی در قالب کتاب به بازدیدکنندگان عرضه شده است.

 

پایگاه چهارم شکاری دزفول با اجرای یکهزار و ۵۱۵ سورتی پرواز برون مرزی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در بمباران مواضع دشمن بعثی و پشتیبانی از رزمندگان داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها