خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اسلام دین تبیین بوده و بر اساس این شریعت تبلیغ اساس دین به شمار می رود، گفت: تبلیغ دین در ماه رمضان وظیفه اصلی روحانیت بوده زیرا اسلام دین تبلیغ و تبیین خوبی هاست.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۰۱
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش طلایه داران تبلیغ قبل از اعزام ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۴ قمری با بیان اینکه سنت تبلیغ پیشینه هزار ساله دارد، افزود: باید اصل دین را با زبان گویا به مردم تبیین کرد.

وی اضافه کرد: روحانیت باید همیشه در صحنه بوده و احکام اسلامی را در سطح جامعه تبلیغ کنند زیرا تبلیغ برای زنده کردن و توسعه احکام اسلامی ضروری است.

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به تلاش های روحانیون و طلاب در امر تبلیغ احکام اسلامی، ادامه داد: ایثار و از خودگذشتگی روحانیون در این عرصه زبانزد بوده و این روند باید ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: همه به ویژه طلاب و روحانیون باید در این زمینه تلاش و مجاهدت کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه زکات از مهمترین تاکیدات اسلام است، افزود: زکات از فروع دین اسلام بوده و در قرآن کریم و روایات بر آن تاکید فراوانی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه عمل به فرامین رهبری در خصوص جهاد تبیین نیاز اصلی امروز کشور و وظیفه و اولویت روحانیون است، گفت: جهاد تبیین با سخنرانی تحقق پیدا نمی کند و نباید فرمان رهبری بر زمین بماند.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی، با تاکید بر اینکه جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب با برگزاری جلسه و همایش محقق نمی شود، افزود: موفقیت زیادی در موضوع جهاد تبیین که مورد تاکید رهبری است، حاصل نشده و باید گام های عملیاتی در خصوص محورهای این جهاد برداشته شود.

وی اظهار کرد: تبیین موفقیت های کشور در عرصه های مختلف و بیان دستاوردهای نظام در کنار نشان دادن چهره بدون بزک و روتوش و حقیقی غرب به جامعه ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در سایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی و به برکت انقلاب اسلامی، در زمان کنونی امنیت در داخل کشور و در مرزهای آبی و هوایی حاکم است.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به اینکه بسترسازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی وظیفه مهم روحانیون است، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان جهاد تبیین و موضوع جمعیت در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باید در اولویت روحانیون قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها