خبرهای داغ:

رونمایی از کتاب «از شوشتر به طهران»

کتاب «از شوشتر به طهران» با برگزاری آیینی در محل مجموعه جهانی سازه‌های آبی‌ تاریخی شهر شوشتر رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۶۷
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوشتر اظهار کرد: این کتاب توسط معصومه عسکری به رشته تحریر درآمده و با موضوع اسناد و مکاتبات مردم شوشتر و مجلس شورای ملی در دو بخش شکوائیه‌ها و مکاتبه مشکلات مردم شوشتر با مجلس و مکاتبات نمایندگان شوشتر در شورای ملی از سال‌های ۱۲۸۵ تا ۱۳۲۰ و نیز بخش اعتبارنامه‌های انتخاباتی نمایندگان شوشتر تهیه و تدوین شده است.

 

وی افزود: تألیف کتاب از شوشتر به طهران، از سال ۹۵ با جمع‌آوری اسناد آغاز شد و پس از چهار مرتبه داوری و گذشت حدود پنج سال به چاپ رسیده است.

 

مهدوی کیا ادامه داد: صفحاتی از این کتاب در ابعاد بزرگ چاپ و روی بوم و دیوار نصب شده و طی نمایشگاهی در ایام نوروز ۱۴۰۲ در خانه تاریخی مرعشی به نمایش درآمده است.

 

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوشتر با اشاره به این که در این مراسم از معصومه عسکری به پاس تلاش و زحماتش در راستای نگارش این کتاب ارزشمند تجلیل شد افزود: مراسم رونمایی از این کتاب، با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و گردشگران نوروزی در محل خانه تاریخی مرعشی واقع در مجموعه سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر انجام شد.

 

شوشتَر دارای تاریخ و تمدنی کهن است و تا ابتدای دوره پهلوی مرکز استان خوزستان بوده‌است. شوشتر به تنهایی ۱۳ میراث‌ جهانی ثبت‌ شده در فهرست یونسکو را در خود جای داده و در دامنه کوه‌های زاگرس قرار دارد. لقب این شهر از دیرباز «دارالمؤمنین» بوده است و با عنوان «پایتخت سازه‌های آبی جهان» شناخته می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها