خبرهای داغ:

مهار تورم با تراز بودجه باید بر اساس برنامه هفتم تا پایان سال محقق شود

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: مجلس و دولت‌ها باید طوری بودجه را تنظیم کنند تا درآمد و مخارج باهم تراز شود.
کد خبر: ۹۵۱۵۷۱۲
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

مهار تورم با تراز بودجه باید بر اساس برنامه هفتم تا پایان سال محقق شودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و افزود: ناترازی نظام پولی و استفاده از منابع ذخیره‌ای، به گفته متخصصان اقتصادی، در ایجاد تورم بسیار تاثیرگذار است.
با بیان اینکه ۲ ناترازی در کشور مردم را به مشکل انداخته است، گفت: تراز نبودن نظام مالی، پولی و همچنین بودجه، از مهمترین عوامل ایجاد تورم در کشور است.
او با بیان اینکه ناترازی بودجه سالانه طی ۴۰ سال گذشته اصلاح نشده است، ابراز کرد: مجلس و دولت‌ها باید طوری بودجه را تنظیم کنند تا درآمد و مخارج باهم تراز شود.
امینی با اشاره به اینکه مجلس کنونی تصمیماتی در تراز کردن بودجه گرفت، اظهار کرد: مهار تورم با تراز بودجه باید بر اساس برنامه هفتم تا پایان سال محقق شود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اصل مقابله و مهار تورم در این ۲ موضوع نهفته است، افزود: در راستای رشد تولید نیز باید تقویت تولید داخلی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار باشد و در این راستا خرید کالای ایرانی فرهنگ‌سازی شود.
او به سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و ایثار (دزفول) اشاره کرد و گفت: امروزه ایثار و مقاومت کلیدواژه پیروزی‌های بعدی و فتح خرمشهر‌های فرهنگی و اقتصادی است. درس مقاومت و ایثار برگرفته از خرمشهر و دزفول را باید برای همه مردم به ویژه جوانان و نسل آینده تبیین کرد.
امام جمعه شاهرود به سیاست خارجی کشور اشاره کرد و افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» در سیاست خارجی استوار است.
او با بیان اینکه این سه اصل می‌تواند در مبارزه با نقشه‌های دشمنان نیز تاثیر گذار باشد، ابراز کرد: امروزه دشمنان به هر دسیسه‌ای برای مقابله با پیشرفت ایران اسلامی متوسل می‌شوند.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: حق آبه ملت ایران از رود هیرمند بر اساس معاهده سال ۱۳۵۱ با افغانستان تعیین شده است که باید این امر با تدبیر مسوولان محقق شود.
امینی به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم جعلی با رجزخوانی پوشالی خود، نشان داد توان مقاومت طولانی در جنگ را ندارد و راه‌اندازی این جنگ‌های کوتاه مدت برای رفع مشکلات داخلی است.
او با بیان اینکه قدرت نیرو‌های مقاومت رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد، اظهار کرد: یکی از مهمترین عواملی که این رژیم کودک‌کش نتوانست در برابر جبهه اسلام مقاومت کند، بی ریشه و جعلی بودن آن است.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ولادت امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا (ع) تمدن رضوی و اسلامی را بین ۲ تمدن پیامبر اکرم (ص) و تمدن امام زمان (عج) برای شیعیان به ویژه ایرانیان پایه‌ریزی کردند.
امینی با بیان اینکه بنیانگذار مذهب تشیّع پیامبر اکرم (ص) است و در زمان امام رضا (ع) مستحکم شد، ابراز کرد: برخی افراد به غلط بنیانگذاری مذهب تشیع را دوره صفوی می‌دانند که این امر مردود است. در دوران صفویه ترویج مذهب شیعه تسریع و تشریح شد و یکی از مهمترین جلوه‌های تمدن فرهنگی و مرزبندی اعتقادی به برکت هجرت امام رضا (ع) به ایران شکل گرفت.
امام جمعه شاهرود به مردم در رعایت مصرف آب و برق توصیه کرد و گفت: مسوولان شهرستان، استان و کشور برای تامین آب پایدار این شهرستان تلاش بیشتری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار