نقش مجلس پیرامون موضوع عفاف وحجاب

کد خبر: ۸۵۰۴۴۳۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

جمشید جعفرپور با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف یکی از احکام شرعی و ضروری مورد تاکید اسلام است تصریح کرد: همه ارکان نظام از جمله مجلس باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند و زمینه های لازم برای حفظ این ارزش را در جامعه فراهم کند.

وی افزود: مجلس در موضع اول می تواند با وضع قانون، مشوق ها و تسهیلاتی را برای افرادی که این فریضه را رعایت می کنند فراهم کند و افرادی را که از روی عمد درصدد تضعیف این ارزش الهی هستند را با وضع قوانین به مجازات های مناسب محکوم کند.

این عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس در موضع دوم با حمایت های بودجه ای از دستگاه هایی که وظیفه حمایت از حجاب و فرهنگ حجاب را دارند می تواند تاثیرگذار باشد افزود: یکی از کارهایی که مجلس نهم انجام داده بحث قانون امربه معروف و نهی از منکر است که اخیرا در صحن مجلس به نتیجه رسید و برای اظهار نظر به شورای محترم نگهبان ارسال شده که البته این قانون کلیه معروفات و منکرات را در نظر داشته که حجاب و عفاف یکی از آن ارزشهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم لار در خاتمه بیان کرد: در موضع بودجه هم کمیسیون فرهنگی به ویژه تلاش داشته که با حمایت از دستگاه ها و نهادها و تشکل های خودجوش که موضوع عفاف و حجاب را در دستور کار خود قرار می دهند بستر مناسب برای حفظ این ارزش الهی را فراهم کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار