وي افزود: با بازداشتن حريم جامعه از آلودگي و ناپاكي به بهداشت رواني، فردي و اجتماعي كمك مي كند و هر گونه فعاليت در كانون خانواده و اجتماع را رنگ و بوي معنوي مي بخشد.
اين كارشناس فرهنگي بيان كرد: عفاف و حجاب تنها ويژه زن نيست؛بلكه مردان نيز بايد پاكدامني و پوشش داشته باشند؛ ولي از آن جهت كه زن، نماد زيبايي در خلقت و شاهكار آفرينش است؛ بيشترين تأكيد در حجاب، متوجه زنان شده است.
حيدريان با بيان اينكه هر ميوه اي كه ارزشمندتر و ظريفت تر است، پوششي محكمتر نياز دارد، گفت: ظرافت و آفرينش زن همچون گل است، مانند گل مظهر نشاط، طراوت، لطافت و زيبايي است و به راحتي نيز پژمرده مي شود، زن كانون عاطفه و احساسات است؛ از اين رو؛ با هر تلنگري فرو مي ريزد.
وي فوايد و ثمرات حجاب را در چهار محور فردي، خانوادگي، اجتماعي و اقتصادي عنوان كرد و افزود: در بُعد فردي ايجاد ارامش روحي و رواني و عدم تهييج و تحرك جنسي و در بُعد خانوادگي رعايت حجاب باعث استحكام نهاد خانواده بالعكس رعايت نكردن آن موجب تزلزل بنيان خانواده مي شود.
اين كارشناس امور فرهنگي با تأكيد بر اينكه با تغيير دولت ها افراط و تفريط و گاهي هم اعتدال در برخورد با قانون حجاب و عفاف به وجود آمده است، تصريح كرد: متوليان امر فرهنگ و مسئولان به قانون حجاب و عفاف اعتقاد دارند؛ اما نمي توانند بر اساس سلايق مختلف مسئولان برنامه ريزي كرده و برخوردي متناسب داشته باشند.
حيدريان اظهار داشت: دستگاه هاي شيطاني ناتوي فرهنگي و صهيونيسم جهاني از عمل نشدن به قانون حجاب و عفاف قطعاً خرسند مي شوند؛ چرا كه يكي از آمال و آرزوهاي آنها همين است.
وي گفت: يكي از مهمترين علل مخالفت شديد و خصمانه دولت هاي غربي با جمهوري اسلامي همين حجاب و عدم اختلاط بين زنان و مردان است و تمام دعواي امروز بلندگوهاي تبليغي غرب با مسلمين بر سر همين است كه اسلام به خانواده و حجاب اهميت مي دهد.