به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر، در جلسهای که به همین منظور در سالن کنفرانس واحد برگزار شد؛ استاد آبایی پذیرش و نفوذ را مهمترین عامل کنترل خشم دانست و گفت: در این مرحله نبایدهایی وجود دارد که باید رعایت شود ازجمله گیر دادن – دستور دادن و نصیحت کردن.
وی در توضیح نصیحت کردن گفت: در این مرحله نیز پنج شرط مؤثر وجود دارد که شامل: استفاده از شخص ثالث، غیرمستقیم بودن، با لحن نرم بودن، مخفیانه و ساندویچی بودن نصیحت است.
وی یادآور شد: هر فردی دارای هوش فردی (IQ) و هوش هیجانی (EQ) است.
آبایی در ادامه افزود: اگر هفت فضیلت را در بچهها تقویت کنید هوش هیجانی بچهها زیاد میشود و آن هفت فضیلت شامل: همدلی – وجدان – خویشتنداری – مهربانی – بردباری – انصاف و احترام است و راهکار آن خلق فضا و ایجاد جو است
استاد برجسته دانشگاه یزد در پایان یادآور شد: ۷۵ درصد یادگیری با چشم و ۱۵ درصد با گوش و ۱۰ درصد با سایر حواس است.