2 میلیارد و 110 میلیون ریال وام اشتغال زایی

فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: 22 طرح اشتغال زایی با اعتبار 2 میلیارد و 110 میلیون ریال وام های 70 تا 130 میلیون ریالی برای بیش از 100 نفر اشتغال ایجاد شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۹۲۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ پاسدار قدرت الله کریمیان فرمانده سپاه ناحیه استان ایلام؛ در جمع اصحاب رسانه استان تصریح کرد: چشم انداز های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص مسایل اقتصادی می تواند حرکت عمومی کشور را ساماندهی کند.
وی ادامه داد: دورنمای اعلام شده با محوریت اقتصاد از سوی رهبر فرزانه انقلاب می تواند در همه زمان ها و مواقع و با تکیه و استفاده از توان و ظرفیت داخلی راه گشا و موثر باشد و رعایت مولفه ها و دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی است.
وی افزود: مشکلات اقتصادی راه حل های اقتصادی می طلبد، نه نگاه سیاسی و رفع مشکلات اقتصادی موجب شکوفایی جامعه، جذب سرمایه گذاران و در نتیجه سود و ارز آوری می شود و توجه و تکیه به زیرساخت ها، منابع و مواد اولیه و نیروی انسانی داخلی از مهمترین راه های شکوفایی اقتصادی است.
فرمانده سپاه ناحیه عنوان کرد: از مهمترین دلایل اهمیت اقتصاد مقاومتی دستیابی به اقتصادی شکوفا، پویا و سودآور است که با بهره گیری و مدیریت درست نقدینگی کلان کشوری رسیدن به اقتصاد سودآور درو از دسترس نیست.
وی گفت: بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایلام در راستای عملیاتی ساختن منویات مقام معظم رهبری برای تحقق اصول دوازده گانه اقتصاد مقاومتی با ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی، صنایع تبدیلی، آموزش های فنی و حرفه ای و کمک به بیماران صعب العلاج فعالیت گسترده دارد.
وی برخی از اهداف ورود بسیج سازندگی به طرح های اقتصاد مقاومتی را غنی سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان، کمک به دولت در پایین آوردن هزینه ها، ترویج فرهنگ کار و تلاش و مبارزه با تهاجم فرهنگی، کمک به دولت برای پایین امدن هزینه ها، تغییر ذائقه نوجوانان و جوانان و ایجاد شور و نشاط در آنها برای ورود به مشارکت های گروهی، مهارت آموزی و تمرین برای مشارکت در امور گروهی، عنوان کرد.
فرمانده سپاه ناحیه ایلام افزود: طرح های اقتصاد مقاومتی دارای ویژگی های متعددی چون اجرای کوتاه مدت، فراگیر و زود بازده بودن ، ماندگاری، عدم نیاز به تخصص پیچیده و همه گیر بودن است و به نوعی مسوولان را وادار به حمایت از این طرح ها می کند.
وی با اشاره به برخی اقدام های بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایلام ادامه داد: در سال 94 از مجموع هشت عنوان طرح اقتصاد مقاومتی شامل طرح هایی چون تولید و پرورش مرغ محلی ، گاوداری، بلدرچین، زنبور عسل، کشت و تولید گیاهان دارویی، پرورش دام سبک در قالب 22 طرح و با اعتبار 2 میلیارد و 110 میلیون ریال با اعطای وام های 70 تا 130 میلیون ریالی به متقاضیان برای بیش از 100 نفر اشتغال ایجاد شد.
وی در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی نیز اظهار کرد: امسال سه عنوان طرح فراوری لبنیات، ترشی و شوریجات، مربا و شربت برای نخستین بار ابلاغ شد که در این راستا 10 طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال و اشتغال زایی 50 نفر ایجاد شده است.
سرهنگ دوم پاسدار کریمیان بیان کرد: ساخت شش باب مسجد با صرف اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون ریال و سه باب غسالخانه با هزینه ای بالغ بر 120 میلیون ریال از دیگر فعالیت ها در حوزه اجرای طرح های محرومیت زدایی بوده است.
وی یادآور شد: این روند و رویکرد با شتاب و مدیریت بهتری با کمیت و کیفیت بیشتر در شش ماه دوم سال نیز ادامه دارد و در قالب هفت عنوان طرح تعداد 46 پروژه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت شده است.

ارسال نظرات