خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

بی تفاوتی به امر به معروف مشکل اصلی جوامع بشری

امام‌جمعه اصفهان گفت: همه مشکلات جامعه بشری ناشی از بی‌تفاوت بودن نسبت به یکدیگر و عدم انجام صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۴۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰

به گزارش بسیج از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در همایش قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور روسای دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر مسئله‌ای عمومی است و امربه‌معروف و نهی از منکر نه‌تنها مربوط به انسان‌ها بلکه مربوط به کارها و حفاظت از کشورهای مظلوم نیز می‌شود و برای مثال حمایت ایران از یمن، سوریه و دیگر کشورهای مظلوم در برابر مستکبران نوعی نهی از منکر است.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر در کارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش دارد و مسلمانان باید جلوی یکدیگر را از کار منکر گرفته و به معروفات تشویق کنند و این مسئله از تشکیل حکومت گرفته تا کارهایی که می‌توانند انجام دهند مربوط می‌شود، در روایتی امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند که "به‌وسیله امربه‌معروف و نهی از منکر همه واجبات برقرار می‌شود”.

امام‌جمعه اصفهان بابیان اینکه عدم بی‌تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر سبب برقراری مسائل دینی می‌شود، خاطرنشان کرد: عدم بی‌تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر سبب می‌شود تا فرایض دینی، کارهای فرهنگی و اقتصادی انجام پذیرد و بازارهای مردم مملو از حلال می‌شود و دیگر رشوه‌خواری و گران‌فروشی و این‌گونه مسائل از بین می‌رود.

وی بابیان اینکه اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر امنیت ایجاد می‌کند، تصریح کرد: زمانی که امربه‌معروف و نهی از منکر شکل گیرد مردم به یکدیگر ظلم نمی‌کنند و در روایات نیز نقل‌شده است که اگر امربه‌معروف و نهی از منکر باشد حقوق، زکات و مالیات به‌صورت واقعی و بدون اینکه کسی از انجام آن فرار کند گرفته‌شده و درراه فقرا مصرف می‌شود و ما مجموعه دین را در وجود امربه‌معروف و نهی از منکر و عدم بی‌تفاوتی مردم می‌بینیم.

آیت‌الله طباطبائی نژاد درباره شرایطی که آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید داشته باشند، بیان کرد: طبیعی است که شخص به کاری که امر می‌کند عمل کند اما اگر عمل هم نمی‌کنند دلیل بر این نمی‌شود که امربه‌معروف و نهی از منکر نکنند و در روایات نقل شده است که این کار همچون باران است و شاید به زمین شوره‌زار چیزی نرسد اما آن‌طرف‌تر به زمین دیگری کمک می‌کند.

وی گفت: البته بهتر است کسی که امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کند به مسئله‌ای که خود مخالف آن است امر نکند و در قرآن نیز آمده است که خداوند غضب می‌کند بر کسانی که امر به کاری می‌کنند اما خود آن را قبول ندارند و آمرین به معروف ما باید کارهای خودشان نیز خوب و بدون منکر باشد.

امام‌جمعه اصفهان بابیان اینکه استان اصفهان در امربه‌معروف و نهی از منکر پیشتاز کشور است، اظهار داشت: در اصفهان دو ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر وجود دارد که یکی از این ستادها برای شهرستان و دیگری مرکز استان است که در این زمینه نیز ما در هر شهرستان ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر داریم و با توجه به کارهایی که در این ستادها انجام‌شده است ما پیشتاز کشور در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به سخنان امام علی (علیه‌السلام) افزود: اعمال خوب و جهاد درراه خدا نزد امربه‌معروف و نهی از منکر مانند قطره است در برابر اقیانوس پس نتیجه می‌گیریم همه مشکلات بشر و مسلمانان به دلیل بی‌تفاوت بودن به یکدیگر و امربه‌معروف و نهی از منکر نکردن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار