زهرا ترازی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: ترویج و تفهیم فرهنگ صرفه جویی مستلزم مدیریت توانمند و داشتن برنامه ریزی های خلاقانه ای است که متناسب با امکانات و مطابق با فرهنگ های قومی و محلی باشد.
وی افزود: همسویی رسانه ملی با ایجاد آموزشهای واقع گرایانه به خانواده ها به صورت عملگرا نیز می تواند کارگشا باشد.
ترازی تصریح کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز به عنوان یکی از متولیان قدرتمند و گسترده میتوانند با ایجاد اصلاحات و تغییراتی در ابعاد مختلف خود، مانند حمایت از کالاهای داخلی، الگوی مصرف صحیح را تقویت، ترویج، آموزش، و تفهیم نمایند.
این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: با فرهنگ سازی مصرف کالاهای داخلی و تبیین ضرورت آن برای مردم توسط دولت از ورشکستگی واحدهای تولیدی داخلی جلوگیری شده، یک فارغ التحصیل دانشگاهی بعد از اتمام تحصیل در رشته مورد نظر خود می تواند مشغول به کار یا کارآفرینی شده و بدین ترتیب به تولید داخلی و اشتغال پایدار کمک میشود.
ترازی در خاتمه یادآور شد: در مجموع تصميمسازان و تصميمگيرندگان كلان كشور همچون دولت و مجلس، رسانه ها و نشریات، آموزش و پرورش، خانواده ها و گروه های شغلی که هر کدام به نوبه و سهم خود در جریان جامعه پذیری، تولید و انتقال و اشاعه ی فرهنگ تاثیر دارند باید دخالت داشته باشند.