خبرهای داغ:
کارشناس کار و اشتغالزایی گفت: برخورداری از مرکز کنترل درونی، اعتماد به نفس، تشخیص فرصت، خطرپذیری، خلاقیت و نوآوری از خصوصیات مشترک کارآفرینان است.
کد خبر: ۸۶۱۰۷۶۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، برای نخستین بار با همکاری بسیج و شرکت بین المللی نگار نثر کلاس مشاوره شغلی در قهاوند برگزار شد.

کارشناس کار و اشتغالزایی در حاشیه برگزاری این کلاس خصوصیات مشترک کارآفرینان را برخورداری از مرکز کنترل درونی، انجام کار بیش از حد، اعتماد به نفس، تشخیص فرصت، استقلال طلبی، توفیق طلبی، خطرپذیری، تحمل ابهام، خلاقیت و نوآوری برشمرد و با تأکید بر اهمیت ویژگی خطرپذیری در افراد و قبول مخاطرات یک فعالیت شغلی، در باب مدیریت ریسک، مشارکت اقتصادی با افراد قابل اعتماد را مؤثر دانستند.

علی اصلیان با اشاره به موضوع مشاوره و راهنمایی شغلی گفت:مشاوره شغلی عبارت است از تعیین یک حرفه که با استعدادها و امکانات و خصوصیات روانی و جسمی فرد سازگار و هماهنگ باشد یا به عبارتی در این شاخه راهنمایی و مشاوره دو دسته اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: یک دسته اطلاعات مربوط به مشاغل و دسته دیگر اطلاعات مربوط به ویژگی‌ها و استعدادهای فرد و در جریان مشاوره تلاش می‌شود تا هماهنگی و تناسب بین این دو دسته اطلاعات مشخص شود و تعیین شود تا چه اندازه‌ای شرایط مربوط به یک حرفه با توانایی‌ها و ویژگی‌های فرد سازگاری دارد.

کارشناس کار و اشتغالزایی درخصوص تاریخچه مشاوره شغلی افزود: در گذشته انتخاب مشاغل توسط افراد بسیار متفاوت‌تر از شرایط کنونی بوده است.

وی گفت: جوانان خانواده معمولا مشاغل و حرفه خود را به صورت موروثی از پدران خود دریافت می‌کردند و در نتیجه مشاوره شغلی چندان مفهوم و اهمیتی برای آنان نداشت، اما با پیچیده‌تر شدن جوامع، گسترش یافتن حرفه‌ها و مشاغل متعدد، تخصصی‌تر شدن حرفه‌ها و احساس نیاز به همخوانی بین توانایی فرد و نوع حرفه، نیاز مراکز صنعتی و ... به افراد ماهر، افزایش بی‌رویه جمعیت جوان کشورها و افزایش دانش آموزان و ... زمینه و احساس نیاز بوجود فرآیندی با عنوان راهنمایی شغلی را فراهم ساخت.

اصلیان به اهم موضوعات در خصوص مذاکره پرداخت و گفت: برای مذاکره تعاریف متفاوتی ذکر شده اما از معتبرین ترین این تعاریف می توان اشاره کرد به فرهنگ مارین وبسترکه مذاکره را عمل یا فرایند گفت‌وگو با دیگری برای دستیابی به توافق بر سر مسئله‌ای تعریف کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات